• امروز : سه شنبه - ۱۱ دی - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 31 December - 2024
2

شوروم مرکزی هوندا در تهران افتتاح شد

  • کد خبر : 19226
  • ۰۸ دی ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱
شوروم مرکزی هوندا در تهران افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری «اتحادیه خودرو»، شرکت آذریوردسال یکی از نخستین فعالان دوره جدید واردات خودرو است که نخستین محصول وارداتی این شرکت از برند هوندا سدان شهری سیتی بود و سپس مدل های HR-V، سیویک، ZR-V و CR-V را نیز در سامانه جانبازان عرضه کرد و علاوه بر این مدل ها آکورد پلاگین هایبرید […]

به گزارش پایگاه خبری «اتحادیه خودرو»، شرکت آذریوردسال یکی از نخستین فعالان دوره جدید واردات خودرو است که نخستین محصول وارداتی این شرکت از برند هوندا سدان شهری سیتی بود و سپس مدل های HR-V، سیویک، ZR-V و CR-V را نیز در سامانه جانبازان عرضه کرد و علاوه بر این مدل ها آکورد پلاگین هایبرید و سیویک تایپ R نیز در برنامه عرضه آذریوردسال قرار دارد. این شرکت همچنین نخستین واردکننده شرکتی خودروهای ویژه سامانه جانبازان به کشور است.

ساعات کاری این شوروم از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ است.

شرکت آذریوردسال همچنین در راستای توسعه شبکه خدمات پس از فروش برای اطمینان خریداران محصولات وارداتی هوندا شش نمایندگی فعال در شهرهای تهران، مشهد، شیراز و تبریز دارد و به دنبال افزایش این تعداد در آینده نزدیک است.

علاقمندان جهت بازدید از محصولات وارداتی هوندا در شوروم مرکزی آذریوردسال می توانند به آدرس کیلومتر ۱۹ جاده مخصوص کرج، ابتدای خیابان الیاسام مراجعه کنند و یا با شماره ۰۴۱۵۱۷۰۰۲۰۰ در تماس باشند.

هوندا CR-V
هوندا CR-V وارداتی به دو موتور بنزینی و برقی مجهز شده است. این کراس‌اوور هیبریدی یک موتور ۴ سیلندر با حجم ۱۹۹۳ سی‌سی دارد که می‌تواند ۱۴۸ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. از طرفی یک موتور الکتریکی به کمک پیشرانه احتراق داخلی آمده و می‌تواند ۱۸۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۳۵ نیوتن‌متر گشتاور را به کمک گیربکس E-CVT به هر چهارچرخ انتقال بدهد. مصرف سوخ ترکیبی این خودرو ۱۸۷۵ کیلوگرمی تنها ۶٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که با توجه به وزن بالا این خودرو و پیشرانه هیبریدی آن عدد مناسبی به نظر می‌رسد. CR-V جدید برای ثبت شتاب ۰-۱۰۰ به ۹٫۵ ثانیه زمان نیاز دارد.

CR-V وارداتی آذریوردسال با سبد کاملی از تجهیزات ایمنی به بازار آمده است. در این کراس‌اوور محبوب ۱۱ عدد کیسه هوا ایمنی تعبیه شده است که شامل : دو کیسه هوا راننده و سرنشین، دو جانبی جلو، دو جانبی عقب، دو کیسه هوا پرده‌ای، دو زانویی سرنشینان جلو و یک کیسه هوا مرکزی بین راننده و سرنشین جلو می‌شود و CR-V از این نظر پرچمدار تعداد کیسه هوا در بین رقبا هم رده خود است.

سیستم‎‌های کنترلی در این خودرو نظیر: سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سرپایینی، سیستم کمکی ترمز اضطراری و تماس اضطراری (E-CALL) همانند اکثر خودروهای به روز وجود دارد.

از جمله این امکانات می‌توان به : سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سقف پانورامیک، شارژر وایرلس، هدآپ دیسپلی، دنده پشت فرمان، درب صندوق برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله با سیستم پاکسازی هوا، مالتی مدیا ۹ اینچی لمسی با قابلیت اندرویداتو و اپل‌کارپلی، ۱۲ عدد بلندگو سیستم BOSE، روکش چرمی صندلی‎‌ها، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، حافظه صندلی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، سردکن صندلی‌های جلو، گرمکن فرمان، آینه الکتروکرومیک، نورپردازی داخل کابین، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی با اتوهلد، چراغ‌های تماما LED با قابلیت گردش در پیچ‌ها، سنسور نور و باران، فرمان برقی، تنظیم حالت رانندگی، کلاستر ۷ اینچی دیجیتالی و رینگ ۱۸ اینچی آلومینیومی اشاره کرد.

هوندا CR-V همچنین در نسخه توروب برای جانبازان ۵۰ درصد توسط آذریوردسال وارد کشور شده است که حداکثر توان این پیشرزانه به پیش از ۱۸۰ اسب بخار می رسد و از نظر امکانات مشابه نسخه هایبریدی است.

هوندا ZR-V
ZR-V هیبریدی وارداتی آذریوردسال به موتور ۱۹۹۳ سی‌سی تنفس طبیعی با پاشش سوخت مستققیم مجهز است. این موتور توانایی تولید ۱۴۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۶ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. در کنار این موتور، یک موتور برقی قرار گرفته که در بهترین حالت ۱۸۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۱۵ نیوتن‌متر گشتاور را به کمک گیربکس E-CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. شتاب ۰-۱۰۰ اعلامی شرکت برای این کراس‌اوور ۱۶۳۹ کیلوگرمی، در ۸ ثانیه ثبت شده که برای این کلاس ابعادی عدد کاملا راضی کننده‌ای است. نکته مهم در رابطه با این خودرو است که این خودرو نیاز به شارژ توسط منبع بیرونی ندارد و از نمونه پلاگین هیبریدی نیست.

این کراس‌اوور در بحث امکانات ایمنی به امکاناتی چون : ۱۱ کیسه هوا (راننده و سرنشین، جانبی جلو و عقب، پرده‌ای، زانویی راننده و سرنشین و کیسه‌هوای مرکزی بین سرنشینان جلو)، ESC، HAC، HDC، دستیار سرعت هوشمند، کنترل هوشمند چراغ‌های جلو، سیستم تشخیص خواب آلودگی و سیستمAgile Handling Assist  مجهز شده است. همانند اکثر خودروهای مدرن ZR-V هم به سیستم‌های ADAS سطح ۲٫۵ مجهز است که شامل : هشدار برخورد از جلو، هشدار حرکت بین خطوط، حفظ خودرو بین خطوط، سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک، رادار تابلوخوان، کروزکنترل تطبیقی و رادار نقطه کور می‌شود که راننده را برای رانندگی ایمن کمک می‌‌کند.

 

 

یکی از جذاب‌ترین امکانات این خودرو، فناوری AHA به معنای سیستم کمکی هندلینگ چابک است که با اعمال ترمز بر روی چرخ داخل پیچ، سبب می‌شود تا شعاع گردش و پایداری خودرو در سر پیچ‌ها افزایش یابد.

در فهرست امکانات کراس‌اوور متوسط هوندا مواردی نظیر : سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، رینگ ۱۸ اینچی آلومینیومی، سقف پانورامیک، هدآپ دیسپلی، مالتی مدیا ۹ اینچی لمسی با اندرویداتو و اپل‌کارپلی، سیستم صوتی BOSE با ۱۲ بلندگو، نورپردازی داخل کابین، شارژر وایرلس، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، سیستم تهویه مطبوع دوکاناله اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت با حافظه، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، گرمکن فرمان، آینه الکتروکرومیک، سنسور نور و باران، درب صندوق برقی، کیت تعمیر لاستیک، آینه‌تاشوبرقی و ۴ حالت رانندگی (اقتصادی، نرمال، اسپرت و برفی) دیده می‌شود که می‌توان گفت با خودرویی با آپشن‌های مناسب طرف هستیم.

هوندا HR-V
موتور احتراق داخلی ۴ سیلندر تنفس طبیعی این خودرو با حجم ۱۴۹۸ سی‌سی توانایی تولید ۱۰۶ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۱ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. یک موتور الکتریکی که توانایی تولید ۱۳۱ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۳ نیوتن‌متر گشتاور را دارد، به همراه پیشرانه بنزینی قدرت را به کمک گیربکس E-CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این نکته را باید در نظر داشت که موتور بنزینی این خودرو در اکثر مواقع، نقش ژنراتور را برای تولید برق باتری‌های ولتاژ بالا ایفا می‌کند.

هوندا HR-V به ۱۰٫۷ ثانیه زمان برای ثبت شتاب ۰-۱۰۰ نیاز دارد که با توجه به وزن ۱۴۵۲ کیلوگرمی آن، می‌‎توان این خودرو را جزو کراس‌اوورهای سریع بازار حساب کرد. مصرف سوخت ترکیبی HR-V وارداتی طبق ادعا شرکت ، ۵٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

 

کراس‌اوور وارداتی آذریوردسال در بحث امکانات ایمنی، به تجهیزات خوبی همچون : ۶ کیسه‌هوا (راننده و سرنشین، جانبی جلو و پرده‌ای)، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سرپایینی مجهز شده است.

هوندا HR-V همانند اکثر خودروهای جدید بازار به دستیارهای کمکی رانندگی مجهز شده که در کارخانه هوندا به اختصار Honda Sensing نامیده می‌شود. این دستیارها شامل : هشدار برخورد از جلو، کروزکنترل تطبیقی، رادار نقطه کور، هشدار و حفظ خودرو بین خطوط، ترمز اضطراری خودکار، رادار تابلوخوان و نوربالااتوماتیک می‌شود که رانندگی نیمه خودکار را در اختیار راننده می‌گذارد.

 

با نگاهی به فهرست امکانات رفاهی این خودرو، متوجه می‌شوید که با خودروی تکمیلی طرف هستید. از جمله این امکانات خودرو می‌توان به: سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، مالتی مدیا ۹ اینچی دیجیتالی با قابلیت اندرویداتو و اپل‌کارپلی، روکش چرم و پارچه صندلی‌ها، گرمکن صندلی‌های جلو، گرمکن فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله، آینه الکتروکرومیک، سنسور نور و باران، درب صندوق برقی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، چراغ‌های تماما LED، فرمان برقی، ترمز پارک برقی و اتوهلد اشاره کرد.

هوندا سیویک
سیویک بنزینی آذریوردسال در جدیدترین نسخه در شوروم مرکزی این شرکت به نمایش در آمده است. این سدان محبوب بازار ایران قرار است با پیشرانه ۱٫۵لیتری توربو با حداکثر توان ۱۸۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۴۰ نیوتون متر عرضه شود. مصرف سوخت سیویک با این مشخصات فنی به صورت ترکیبی ۶٫۷ لیتر در صد کیلومتر است. شتاب این نسخه از سیویک ۸٫۱ ثانیه است و فضای بار آن به ۵۱۲ لیتر می رسد.

 

از مهمترین امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می توان به هشت کیسه هوا، کروز کنترل تطبیقی، ردار حرکت و حفظ خودرو بین خطوط، سیستم تشخیص خستگی راننده، ۸ بلندگو، شیفتر تعویض دنده پشت فرمان، تهویه اتوماتیک، گرم کن صندلی های جلو، نمایشگر مرکزی ۹ اینچی، سنسور نور و باران و … اشاره کرد.

 

همچنین بر اساس جدیدترین اخبار، اذربوردسال در نظر دارد تا نسخه هایبریدی سدان سیویک را نیز به بازار عرضه کند.  زیر کاپوت سیویک هیبرید آذریوردسال یک پیشرانه ۲ لیتر تنفس طبیعی قرار دارد که حداکثر توان آن ۱۴۳ اسب بخار و حداکثر گشتاورش ۱۸۲ نیوتن متر است. در کنار موتور بنزینی یک پیشرانه برقی قرار دارد که توان تولید حداکثر قدرت ۱۸۴ اسب بخار قدرت و نهایت گشتاور ۳۱۵ نیوتن متر را دارد. این دو پیشرانه به صورت ترکیبی حداکثر قدرت حدود ۲۰۴ اسب بخار را تولید می کند و قدرت از طریق جعبه دنده E-CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است و مصرف ترکیبی این خودرو در شرایط استاندارد حدود ۵٫۵ لیتر اعلام شده است.

در نسخه هیبریدی این سدان وارداتی امکانات رفاهی و ایمنی متنوعی از جمله ۹ کیسه هوا (۲ کیسه هوای جلو، دو کیسه هوای پرده ای، دو کیسه هوای جانبی جلو، دو کیسه هوای جانبی عقب و کیسه هوای زانوی راننده)، هشدار خروج از خط، هشدار نقطه کور، هشدار برخورد از جلو، ۳ حالت رانندگی، کروز کنترل تطبیق پذیر، رانندگی بین خطوط، تابلوخوان، استارت دکمه ای، ورود بدون کلید، نوربالا خودکار، فناوری LED چراغ ها، سانروف، روکش صندلی چرم و پارچه و… به چشم می خورد.

هونداسیویک تایپ R

هوندا سیویک TypeR که آذریوردسال قصد واردات به ایران دارد با کد FL5 بر پایه نسل دوازدهم هوندا سیویک توسعه پیدا کرده است. این سیویک تایپR نخستین سری تایپ R است که از پیشرانه توربو انرژی می گیرد. سیویک تایپR که قرار است به ایران بیاید در سال ۲۰۲۲ رکورد پیست سوزوکا در بین خودروهای دیفرانسیل جلو تمام جهان را کشست و در سال ۲۰۲۳ نیز رکورددار همه خودروهای دیفرانسیل جلو جهان در پیست نوربرگ رینگ شد.

آذریوردسال به سراغ اسپرت ترین خودرو در سبد محصولات هوندا یعنی هوندا سیویک Type R لیفت بک رفته است که با وزن خالص ۱۴۸۰ کیلوگرم از پیشرانه ۲ لیتری توربو تزریق سوخت مستقیم با حداکثر توان ۳۲۵ اسب بخار نیرو می گیرد و با گیربکس ۶ سرعته دستی ، شتاب ۵٫۴ ثانیه ای را رقم می زند. سیستم تعلیق این لیفت بک در جلو مستقل مک فرسون و در عقب چند اتصاله است و هر چهار ترمز نیز دیسکی هستند. مصرف سوخت ترکیبی این موشک شهری هوندا حدود ۸ لیتر در صد کیلومتر است و تایرهای ۲۶۵/ZR30 آن رینگ های ۱۹ اینچی مشکی مات دارد. استخراج ۳۲۵ اسب بخار از یک موتور ۲ لیتری توربو کار ساده ای نیست که هر خودروسازی از پس آن بر بیاید. هوندا برای این معجزه به K20C1 متوسل شده است. سیویک تایپR جدید چهره آرام تری نسبت به نسل قبل دارد اما پهنای تایرهای میشلن Pilot Sport 4S  در آن افزایش محسوسی نسبت به تایرهای نسل قبلی دارد.

از مهمترین امکانات هوندا سیویک تایپR وارداتی آذریوردسال برای سامانه جانبازان می توان به چراغ های اتوماتیک، سنسور باران، هشدار نقاط کور، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، هشت بلندگو، سنسور عقب و جلو، انتخاب حالت رانندگی ۴گانه، سیستم های ایمنی و کمک راننده هوندا و … اشاره کرد. صندلی های جلو به سبک خودروهای اسپرت هوندا و تایپR قرمز رنگ هستند و پدال های استیل ضد زنگ نیز از دیگر مشخصه های این خودرو اسپرت است. این خودرو همچنین یک نمایشگر ۹ اینچی مرکزی با اندروید اتو و Apple Carplay و یک نمایشگر ۱۰ اینچی پشت فرمان دارد. سیویک تایپR از سال ۲۰۱۱ دیگر به بازار کشورهای حوزه خلیج فارس عرضه نشده بود تا اینکه با معرفی نسخه FL5، این خودرو بعد از ۱۲ سال، سال گذشته بالاخره بار دیگر وارد بازار کشورهای خلیج فارس شد.

امیرحسین برخورداری – محمد کمال پور

دانلود با کیفیت

لینک کوتاه : https://www.uead.ir/?p=19226

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.