• امروز : دوشنبه - ۵ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 25 November - 2024
1

کدام واردکنندگان در اولویت قرار می‌گیرند؟

  • کد خبر : 17574
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴
کدام واردکنندگان در اولویت قرار می‌گیرند؟

به گزارش پایگاه خبری «اتحادیه خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، بر اساس مصوبه روز یکشنبه ۴ آذرماه هیات وزیران در خصوص واردات خودروهای کارکرده، واردات خودروهای موضوع این آیین‌نامه از سوی اشخاص حقوقی منوط به اخذ تاییدیه تامین قطعات یدکی و ارایه خدمات پس از فروش از وزارت صنعت، معدن و تجارت شده است. […]

به گزارش پایگاه خبری «اتحادیه خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، بر اساس مصوبه روز یکشنبه ۴ آذرماه هیات وزیران در خصوص واردات خودروهای کارکرده، واردات خودروهای موضوع این آیین‌نامه از سوی اشخاص حقوقی منوط به اخذ تاییدیه تامین قطعات یدکی و ارایه خدمات پس از فروش از وزارت صنعت، معدن و تجارت شده است.

همچنین تمام مسئولیت‌های حقوقی مرتبط با اصالت و انطباق ارکان اصلی خودرو با مدارک شناسایی، سوابق اظهار شده تعمیرات و تصادفات خودروی وارداتی بر عهده واردکننده می‌باشد و در صورت عدم انطباق، خودروی مورد نظر مرجوع خواهد شد.

واردات خودروی نو و کارکرده هیبریدی و پلاگین با حجم موتور احتراقی بالای ۲۵۰۰ سی سی ممنوع است و حداکثر حجم موتور احتراقی برای خودروهای بردافزا یا ای آر ای وی ۱۵۰۰ سی سی اعلام شده است.

دولت همچنین در این مصوبه، واردات خودروی فرمان راست را ممنوع اعلام و تاکید کرده است: باتری مورد استفاده در خودروهای موضوع این آیین‌نامه می‌بایست از نوع لیتیوم- یون باشد؛ ضمن اینکه واردکنندگان حقوقی مکلف به ارایه گارانتی باتری‌های خودروهای مذکور به مدت حداقل ۵ سال یا کارکرد یکصد هزار کیلومتر می‌باشند.

مصوبه هیات وزیران همچنین در خصوص شاخص اتمام عمر باتری خودروهای برقی و بردافزا را دارابودن قابلیت حداقل ۷۵ درصد پیمایش اولیه با یکبار شارژ کامل عنوان کرده و اعلام نموده که شاخص اتمام عمر باتری خودروهای هیبریدی و پلاگین دارابودن قابلیت حداقل پیمایش ۶۰ کیولمتر با محرکه تنها موتور برقی با یکبار شارژ است.

بازده موتور الکتریکی خودرو برقی در حالت نو، حداقل ۸۵ درصد است و مسئولیت اجرای دقیق این موارد نیز به عهده شرکتهای واردکننده گذاشته شده است.

از سوی دیگر، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شده نسبت به اعلام فهرست نام‌های تجاری خودرو و مشخصات فنی قابل قبول با در نظر گرفتن سهولت دسترسی عمومی به قطعات و خدمات پس از فروش اقدام کند.

از سوی دیگر بر اساس این مصوبه، خودروی با کارکرد کمتر از ۹۹ کیلومتر بر اساس نام تجاری و نوع مدل با نوع سال خودرو کمتر از یکسال بر اساس ویژگی مرتبط در شماره شناسایی خودرو در زمان ورود به کشور خودروی نو تعیین می‌گردد.

حداکثر ارزش خودروهای نو این آیین نامه، ۴۰ هزار یورو و خودروهای کارکرده ۲۰ هزار یورو تعیین شده است؛ ضمن اینکه بنا بر بررسی‌های دنیای اقتصاد، متقاضیانی که برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهرها اقدام می‌کنند در اولویت قرار دارند.

از سوی دیگر، متقاضیانی که همزمان نسبت به ثبت سفارش خودرو و احداث نیروگاه تجدیدپذیر و تجهیزات شارژ اقدام نمایند نیز در اولویت خواهند بود.

شرکتهای تولیدکننده که نسبت به احداث واحد تولیدی برای خودرو بردافزا و خودروی هیبریدی پلاگین، تجهیزات شارژ و نیروگاه تجدیدپذیر احداث می‌کنند در اولویت قرار دارند.

اولویت چهارم هم با تولیدکنندگانی است که نسبت به تولید خودروی برقی، تجهیزات شارژ یا نیروگاه تجدیدپذیر با عمق ساخت داخل با تشخیص وزارت صمت اقدام می‌کنند.

دانلود با کیفیت

لینک کوتاه : https://www.uead.ir/?p=17574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.