• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
0

معرفی فورس F۳۸ گروه بهمن

  • کد خبر : 16599
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸
معرفی فورس F۳۸ گروه بهمن

به گزارش پایگاه خبری «اتحادیه خودرو»، فورس F38 که به نوعی جزو معدود کامیونت‌های بنزینی بازار است که توسط گروه بهمن به بازار ما عرضه می‌شود. شرایط فروش، متنوعگروه بهمن برای رفاه حال مشتریان و خرید آسان‌تر محصولات، خودروهای خود را در بورس عرضه می‌کند و از طرفی خرید اقساطی، لیزینگی و به صورت نقدی […]

به گزارش پایگاه خبری «اتحادیه خودرو»، فورس F38 که به نوعی جزو معدود کامیونت‌های بنزینی بازار است که توسط گروه بهمن به بازار ما عرضه می‌شود.

شرایط فروش، متنوع
گروه بهمن برای رفاه حال مشتریان و خرید آسان‌تر محصولات، خودروهای خود را در بورس عرضه می‌کند و از طرفی خرید اقساطی، لیزینگی و به صورت نقدی که سبب شده تا مشتریان با توجه به شرایط خود، تجربه بهتری از خرید محصولات این گروه داشته باشند.

ذکر این نکته لازم است که گروه بهمن برای کامیونت F38 در دو ماه اخیر ۴ شرایط فروش در نظر گرفته که با استقبال گسترده مشتریان همراه بوده و تمامی شرایط فروش این کامیونت ۱۰۰ درصد محقق شده و به نوعی تمامی کامیونت‌ها به فروش رفته که خود نشان از محبوبیت این کامیون در بین راننده‌ها دارد. نکته مهم اینکه شرایط فروش گسترده این خودرو از جمله عرضه در بورس و خرید اقساطی سبب شده تا F38 گزینه در دسترس تری در برابر رقبا باشد.

از طرفی فورس ۳٫۸ تن با توجه به قیمت ۹۲۱ میلیون تومانی، رقبای نام آشنای زیادی دارد که گروه بهمن سعی کرده تا با قیمت‌گذاری درست این محصول را به بازار عرضه کند.

مشخصات فنی، متفاوت از دیگر کامیونت‌ها
کامیونت سبک گروه بهمن برخلاف انتظار به موتور دیزلی مجهز نیست. فورس F38 به یک موتور ۴ سیلندر خطی تنفس طبیعی با تکنولوژی میتسوبیشی مجهز است. این پیشرانه ۱۹۹۸ سی‌سی حجم دارد و ۱۳۹ اسب‌بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کند. انتقال توان توسط گیربکس ۵ سرعته دستی ساخت DAE به چرخ‌ها انجام می‌شود. همچنین باک بنزین این کامیونت ۶۰ لیتر حجم دارد که برای این ابعاد و موتور ۲۰۰۰ سی‌سی آن معقول به نظر می‌آید.

امکانات ایمنی و رفاهی، بالاتر از رقبا
جدیدترین کامیونت گروه بهمن در بحث امکانات، قابل قبول ظاهر شده و در آن امکاناتی نظیر : سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل الکترونیکی ترمز، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، دی لایت، مالتی مدیا لمسی با قابلیت USB، بلوتوث و رهیاب، دوربین و آلارم دنده عقب، صندلی راننده با تعلیق مکانیکی و قابلیت تنظیم در ۶ جهت، کروزکنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور نور، چراغ‌های جلو با لنز، مه‌شکن جلو و عقب، دکمه‌های کنترلی روی فرمان و فرمان هیدرولیک دیده می‌شود و در برابر رقبا از لحاظ تجهیزات ایمنی و رفاهی یک سروگردن بالاتر است.

ابعاد و اندازه، کار راه انداز
فورس F38 خودروی کار و تجاری است و طبیعتا برای باربری بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. با نگاهی به ابعاد و اوزان، متوجه می‌شویم که با کامیونتی ۱۴۳۰ کیلوگرمی طرف هستیم که وزن مجموع ناخالص آن ۳۸۰۰ کیلوگرم عنوان شده است. به نوعی می‌‌توان گفت که ظرفیت باربری F38، حدودا ۲٫۴ تن به صورت خالص است. این اعداد و ارقام برای مشتریانی که قصد استفاده از این کامیونت در باربری‌های درون شهری و چه بسا برون شهری دارند، بسیار عدد خوبی محسوب می‌شود و از طرفی این خودرو قابلیت کاربری‌های مختلف را دارد که خود مزیتی رقابتی برای آن محسوب می‌شود.

طول، عرض و ارتفاع این کامیونت به ترتیب: ۵۱۴۰، ۱۸۴۰ و ۲۰۷۵ میلی‌متر است که برای مانورها و حرکت در کوچه‌ها و خیابان‌های داخل شهر ابعاد مناسبی است، خصوصا آینه‌های جانبی که دید مناسبی را در اختیار راننده قرار می‌دهند.

طراحی، به روز
صحبت راجب طراحی آن هم در رابطه با خودرو کار و تجاری شاید کار چندان درستی نباشد ولی از این نظر مهم است که فورس از این نظر هم چه در طراحی بیرونی و چه در طراحی داخلی کاملا معقول و به روز طراحی شده است. با نگاهی به طراحی بیرونی متوجه این قضیه خواهیم شد. چراغ‌های به روز که با نواری کرومی به یکدیگر ارتباط پیدا کرده‌اند و از دی‌لایت و از سیستم PES (لنز) بهره می‌برند. در ضمن این چراغ‌ها به اتولایت مجهز هستند که در صورت تردد در محیط‌های تاریک (همچون پارکینگ و تونل)، به صورت خودکار روشن و خاموش می‌شوند. به دلیل یک سری قوانین که خودروهای تجاری مستلزم رعایت آن هستند، فورس F38 به سیستم‌های هشدار حرکت بین خطوط، هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری اتوماتیک مجهز شده که رادارهای آن در قسمت جلویی خودرو قابل رویت است.

برای ورود به کابین، دستگیره بر روی ستون A قرار گرفته که راننده و شاگرد به راحتی سوار خودرو شوند. با نگاهی به داخل کابین متوجه ادامه طراحی به روز اینبار درون کابین می‌شویم. البته همین اول بگویم که با توجه به اینکه با کامیونتی اقتصادی طرف هستیم، طبیعتا متریال داخل کابین از جنس HARD TOUCH استفاده شده تا دوام بیشتری داشته باشد و در برخورد لوازم مختلف آسیب نبیند. فضای راننده و سرنشین مناسب است و برای آن‌ها کنسول زیرآرنجی در نظر گرفته شده است. تریم دو رنگ داخل کابین سبب شده تا حس دلبازتری به نسبت دیگر رقبا درون این کامیونت داشته باشیم.

نویسنده : محمد کمال‌پور

دانلود با کیفیت

لینک کوتاه : https://www.uead.ir/?p=16599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.