• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1
موسوخان با اصالتی کره‌ای و KMC T9 نماینده کشور چین دو سر این رقابت جذاب هستند.

نبرد کره و چین در بازار پیکاپ‌های ایران

  • کد خبر : 15091
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱:۰۹
نبرد کره و چین در بازار پیکاپ‌های ایران
موسوخان از سال 2018 روی خط تولید شرکت KG Mobility در کشورهای کره‌جنوبی، نیوزیلند، تایوان و استرالیا قرار دارد. نسخه وارداتی خودروسازی ایلیا ساخت کشور کره جنوبی است. این پیکاپ دو کابین در بازارهای مختلف به جز موتور 2 لیتری بنزینی، یک نسخه 2 لیتری دیزلی هم دارد. همچنین گیربکس‌های 6 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک آیسین از انتخاب‌های خریداران برای خان در بازارهای جهانی است.

موسوخان با اصالتی کره‌ای و KMC T9 نماینده کشور چین دو سر این رقابت جذاب هستند.

مقدمه
موسوخان از سال ۲۰۱۸ روی خط تولید شرکت KG Mobility در کشورهای کره‌جنوبی، نیوزیلند، تایوان و استرالیا قرار دارد. نسخه وارداتی خودروسازی ایلیا ساخت کشور کره جنوبی است. این پیکاپ دو کابین در بازارهای مختلف به جز موتور ۲ لیتری بنزینی، یک نسخه ۲ لیتری دیزلی هم دارد. همچنین گیربکس‌های ۶ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک آیسین از انتخاب‌های خریداران برای خان در بازارهای جهانی است.
در سمت مقابل KMC T9 کرما‌ن‌موتور قرار دارد که در برخی بازارها با نام JAC HUNTER شناخته می‌شود. این خودرو به نوعی نسل جدید پیکاپ محبوب T8 است که با پیشرانه‌های مختلف در بازارهای جهانی عرضه شده و کرمان موتور برای این خودرو موتور ۲ لیتری با فناوری T-GDI را انتخاب کرده است

مشخصات فنی؛ رقابت تنگاتنگ
هر دو پیکاپ این بررسی، به موتور ۲ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم مجهز هستند. پیشرانه موسوخان توانایی تولید ۲۲۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. گیربکس این خودرو ۶ سرعته AT برند آیسین ژاپن است که نیروی تولید موتور را به هر چهارچرخ ۲۰ اینچی این خودرو می‌رسانند. سیستم تعلیق خان در جلو از نوع دوجناغی و در محور عقب مولتی لینک است که سواری نرم تری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.
آن طرف میدان موتور KMC T9 حداکثر ۲۲۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کند. انتقال قدرت در این خودرو توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ ترونیک به هر چهارچرخ ۱۸ اینچی انجام می‌شود. در محور جلو T9 از سیستم تعلیق جناغی با فنر مارپیچ و در محور عقب فنر تخت استفاده شده که این سبک از تعلیق محور عقب سبب توان حمل بار بیشتر را به خودرو می‌دهد.
نکته مهم در رابطه با پیشرانه دو خودرو این است که حداکثر گشتاور موسوخان از دور ۴۵۰۰ – ۱۵۰۰ در اختیار گیربکس قرار می‌گیرد ولی در T9 بیشینه گشتاور از دور ۳۰۰۰ – ۱۹۰۰ به گیربکس خودرو و چرخ‌ها می‌رسد.
مصرف سوخت ترکیبی برای موسوخان ۱۱٫۶ و برای T9 9.5 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. باک پیکاپ جدید خودروسازی ایلیا ۷۰ لیتر ظرفیت دارد و در طرف مقابل جانشین پیکاپ محبوب کرمان‌موتور ۷۴ لیتر ظرفیت دارد.

امکانات ایمنی و رفاهی؛ وانت فول آپشن
با دو پیکاپی طرف هستیم که تعریف کلاس این خودروها صرفا برای باربری نبوده و استفاده خانوادگی برای مسافرت‌ و طبیعت‌گردی را هم دارند. به همین علت سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی این خودروها در سطح بالایی قرار دارد.
پیکاپ خان خودروسازی ایلیا در بحث امکانات ایمنی به تجهیزاتی چون : ۶ کیسه‌هوا (راننده و سرنشین، جانبی جلو، پرده‌ای)، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، سیستم فعال ضد واژگونی، کیت محافظ باتری و نوسانات برقی، سیستم ترمز اضطراری و دستیار کمکی رانندگی (رادار نقطه کور، هشدار خروج از خط، هشدار خروج امن سرنشینان و هشدار عبور ترافیک از عقب خودرو) مجهز است.
در بحث امکانات رفاهی این خودرو به : سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سانروف، رینگ ۲۰ اینچی آلومینیومی، مالتی مدیا ۱۲٫۳ اینچی با اندروید اتو و اپل‌کارپلی، ۶ بلندگو، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم برقی صندلی سرنشینان جلو به همراه گرمکن و سردکن، گرمکن صندلی‌های عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله، چراغ‌های جلو (HID)، سنسور نور و باران، سنسور پارک جلو و عقب، کروزکنترل، نورپردازی داخلی، جلوآمپر ۱۲٫۳ اینچی دیجیتالی، سنسور فشار بادتایرها و تنظیم حالت انتقال قدرت (۴H، ۴L و ۲H) مجهز است که در جایگاه پیکاپ‌ خانوادگی تجهیزات مناسبی دارد.
در مقابل پیکاپ جدید کرمان‌موتور در بحث تجهیزات ایمنی در جایگاه پایین‌تری قرار می‌گیرد و در آن امکاناتی مانند: ۶ کیسه‌هوا (راننده و سرنشین، جانبی جلو، پرده‌ای)، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل دینامیکی خودرو، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سیستم کمکی ترمز اضطراری مجهز شده است.
امکانات رفاهی T9 به نسبت برادر کوچک‌ترش (T8)، ارتقا یافته و در آن تجهیزاتی مانند : سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سانروف، رینگ ۱۸ اینچی آلومینیومی، مالتی مدیا ۱۰٫۴ اینچی با بلوتوث، ۶ عدد بلندگو، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم برقی صندلی سرنشینان جلو با گرمکن، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ‌های تماما LED، سنسور نور و باران، سنسور جلو و عقب، کروزکنترل، نورپردازی داخلی، جلوآمپر ۷ اینچی دیجیتالی، کول باکس، آینه الکتروکرومیک، شارژر وایرلس، ترمز پارک برقی و اتوهلد، تنظیم حالت رانندگی (اسپرت، برفی، استاندارد و اقتصادی)، تنظیم حالت انتقال قدرت (۴H، ۴L و ۲H) و سنسور فشار باد تایرها دیده می‌شود.

ابعاد و اوزان؛ خیلی نزدیک
طول، عرض و ارتفاع موسوخان به ترتیب ۵۴۰۵، ۱۹۵۰ و ۱۸۵۵ میلی‌متر است. فاصله بین دو محور این پیکاپ ۳۲۱۰ میلی‌متر و وزن خالص آن ۲۱۹۰ کیلوگرم است.
طول، عرض و ارتفاع KMC T9 به ترتیب ۵۳۳۰، ۱۹۶۵ و ۱۸۸۰ میلی‌‌متر است. فاصله بین دو محور این خودرو ۳۱۱۰ میلی‌متر و وزن خالص اعلامی آن ۱۹۷۰ کیلوگرم است. وزن بار مجاز این پیکاپ ۱۰۰۰ کیلوگرم است.در مقام مقایسه این دو خودرو، موسوخان سنگین‌تر از T9 است و ظرفیت حمل بار مجاز آن اندکی بالاتر از رقیب است ولی در طرف مقابل عرض و ارتفاع T9 بیشتر از خان است.
در پایان، انتخاب میان این دو پیکاپ خانوداگی از بین قدرت بیشتر، امکانات ایمنی بیشتر و تجهیزات رفاهی بیشتر با شماست. موسو خان به دلیل اصالتی کره‌‎ای (تولید کره) و تجهیزات ایمنی بیشتر می‌تواند انتخاب شما باشد. از طرفی T9 به دلیل سابقه فروش و بازار دست دوم مناسب T8، از دیگر دلایل شما برای خرید این پیکاپ است.

 

لینک کوتاه : https://www.uead.ir/?p=15091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.