• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
0

آواتار ۰۱۲ معرفی شد ؛ سدانی تولید محدود با کابین لوکس و امکانات پیشرفته

  • کد خبر : 13091
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۳
آواتار ۰۱۲ معرفی شد ؛ سدانی تولید محدود با کابین لوکس و امکانات پیشرفته

نسخه تولید محدود از خودروی جذاب آواتار ۱۲ طی مراسم «شب درخشان آواتار ۲۰۲۴» معرفی شد. این نسخه با نام ۰۱۲ معرفی شده و مشتریان چینی می‌توانند از هم اکنون نسبت به پیش‌خرید آن اقدام کنند.   شاید بدانید دپارتمان طراحی برند آواتار توسط نادر فقیه‌ زاده هدایت می‌شود. مدل ۰۱۲ با همکاری کیم جونز، […]

نسخه تولید محدود از خودروی جذاب آواتار ۱۲ طی مراسم «شب درخشان آواتار ۲۰۲۴» معرفی شد. این نسخه با نام ۰۱۲ معرفی شده و مشتریان چینی می‌توانند از هم اکنون نسبت به پیش‌خرید آن اقدام کنند.

 

شاید بدانید دپارتمان طراحی برند آواتار توسط نادر فقیه‌ زاده هدایت می‌شود. مدل ۰۱۲ با همکاری کیم جونز، مدیر هنری برند های مطرح دنیای مد یعنی دیور و فندی طراحی شده است. قیمت این نسخه از ۷۰۰,۰۰۰ یوان (۹۸,۱۰۰ دلار یا ۵.۸ میلیارد تومان) آغاز می‌شود. از این نسخه خاص فقط ۷۰۰ دستگاه تولید خواهد شد. به همراه هر دستگاه از این نسخه، یک ساک دستی از برند دیور به خریدار تحویل داده می‌شود.

ابعاد و مشخصات فنی آواتار ۰۱۲

آواتار ۰۱۲ از لحاظ ابعاد با مدل استاندارد تفاوتی ندارد و طول، عرض و ارتفاع آن مثل سابق با ۵۰۲۰ میلیمتر، ۱۹۹۹ میلیمتر، ۱۴۵۰ میلیمتر برابر است؛ فاصله محوری نیز به ۳۰۲۰ میلیمتر می‌رسد. قدرت این خودرو توسط سیستم Drive ONE که ساخت شرکت هواوی است، تأمین می‌شود. وظیفه تأمین انرژی نیز به پک باتری ۵C Qilin سپرده شده؛ سازنده این پک شرکت معروف CATL می‌باشد. به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، پر شدن باتری از ۳۰ تا ۸۰ درصد فقط ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

اگرچه هنوز پارامترهای دقیق مربوط به پیشرانه آواتار ۰۱۲ به‌ طور رسمی اعلام نشده‌، اما برخی از رسانه‌های چینی قدرت تولیدی پیشرانه را ۵۷۰ اسب بخار و گشتاور آن را ۶۵۰ نیوتن‌ متر عنوان می‌کنند. پیشرانه این خودرو دو موتوره بوده و هر چهار چرخ محرک هستند. گفته می‌شود با شارژ کامل باتری، امکان پیمایش حدود ۶۵۰ کیلومتر مسافت با آواتار ۰۱۲ وجود خواهد داشت.

طراحی خارجی و داخلی

آواتار ۰۱۲ از رینگ‌های براق ۲۱ اینچی بهره می‌برد و دارای آینه‌های جانبی دیجیتال و دستگیره‌های درب مخفی است. به خاطر استفاده از رنگی اختصاصی با نام «نقره‌ای مایع» بدنه این نسخه جلوه خاصی دارد. چراغ‌های روشنایی در روز دو تکه که حرف E انگلیسی را تداعی می‌کنند، صفحه نمایش دیجیتال با ۱۰,۵۰۰ لامپ LED و ماژول لایدار در وسط جلو پنجره از ویژگی‌های ظاهری جذاب ۰۱۲ هستند. بد نیست بدانید جلو پنجره این خودرو فعال بوده و به صورت خودکار برای دفع حرارت و ورودی هوا باز و بسته می‌شود. این را هم اضافه کنیم که دو لایدار اضافی روی گلگیرها قرار دارند که قابلیت‌های پیشرفته کمک‌راننده را با استفاده از سیستم Qiankun ADS 3.0 هواوی به ارمغان می‌آورند.

در کابین پیشرفته و مدرن آواتار ۰۱۲ از ترکیب رنگ‌های گرم استفاده شده، به همین خاطر با فضایی دلنشین طرف هستیم. این خودرو از سیستم عامل HarmonyOS 4 هواوی سود می‌برد، به همین دلیل تعداد دکمه‌های فیزیکی به حداقل رسیده است. فرمان چندضلعی، صفحه نمایش مرکزی ۱۵.۶ اینچی و صفحه نمایش یکپارچه ۳۵.۴ اینچی با رزولوشن ۴K از جمله ویژگی‌های شاخص کابین محسوب می‌شوند. ضمن اینکه تصاویر دوربین‌های جانبی از طریق دو نمایشگر کوچک که در زیر ستون‌های جلو نصب شده‌اند، در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

امکانات لوکس و سفارشی

آواتار برای ترغیب مشتریان به خرید ۰۱۲، امکان سفارشی‌ سازی لوگوی روی فرمان و ستون B را فراهم کرده است. برای ایجاد تمایز با مدل استاندارد، پشت‌ سری‌ها با لوگوی انحصاری آواتار و کیم جونز حکاکی شده‌اند. سقف خودرو دارای طراحی آسمان‌ پرستاره است و در ردیف عقب از دو صندلی مستقل استفاده شده؛ این صندلی‌ها پوششی از چرمی ناپا دارند. همانند نسل جدید ب ام و سری ۷، آواتار ۰۱۲ هم به یک صفحه نمایش سقفی بزرگ مجهز شده است. این نمایشگر مخصوص سرنشینان عقب بوده و در سقف جمع می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.uead.ir/?p=13091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.