• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
0

فراخوانی بزرگ برای محصولات ب ام و ؛ خطر آتش‌سوزی در کمین ۷۲۰ هزار خودرو

  • کد خبر : 13054
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۳۹
فراخوانی بزرگ برای محصولات ب ام و ؛ خطر آتش‌سوزی در کمین ۷۲۰ هزار خودرو

شرکت ب ام و یکی از بزرگ‌ترین فراخوان‌های سال ۲۰۲۴ را صادر کرد. این فراخوان شامل ۷۲۰,۷۹۶ دستگاه از مدل‌های مختلف خودروساز آلمانی می‌شود. دلیل این فراخوان احتمال وقوع اتصال کوتاه در زیر کاپوت خودرو است که می‌تواند آتش‌سوزی را به دنبال داشته باشد. این اتصال کوتاه ممکن است به خاطر نقص در پمپ آب […]

شرکت ب ام و یکی از بزرگ‌ترین فراخوان‌های سال ۲۰۲۴ را صادر کرد. این فراخوان شامل ۷۲۰,۷۹۶ دستگاه از مدل‌های مختلف خودروساز آلمانی می‌شود. دلیل این فراخوان احتمال وقوع اتصال کوتاه در زیر کاپوت خودرو است که می‌تواند آتش‌سوزی را به دنبال داشته باشد. این اتصال کوتاه ممکن است به خاطر نقص در پمپ آب خودرو ایجاد شود.

 

بر اساس اسناد منتشر شده توسط سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA)، در ماه ژانویه ب ام و گزارشی از وقوع «حادثه حرارتی» در یکی از خودروهای خود در ایالات متحده دریافت کرد. تحقیقات نشان داد که این مشکل در خودروهای دیگر نیز وجود داشته است. با بررسی‌های بیشتر معلوم شد که در شرایط نادر، «نشتی مایع از لوله ورودی هوا» می‌تواند به یک یکی از رابط‌های اتصالات برقی در پمپ آب آسیب برساند. این مسئله در نهایت به اتصال کوتاه منجر می‌شود.

این مشکل در چندین مدل مختلف از محصولات ب ام و مشاهده شده است. در اسناد مربوط به فراخوان، ب ام و به ۱۸ مورد شکایت یا آسیب ناشی از این مشکل اشاره کرده؛ خوشبختانه تاکنون هیچ گونه صدمه جانی یا تصادفی که دلیل آن این نقص باشد، رخ نداده است.

مدل‌های مشمول فراخوان بزرگ ب ام و

این فراخوان طیف گسترده‌ای از خودروهای کمپانی ب ام و که در حد فاصل سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ تولید شده‌اند، در بر می‌گیرد. در جدول زیر می‌توانید لیست مدل‌های مشمول را به تفکیک مشاهده نمایید.

مدل سال ساخت
BMW X1 sDrive28i / xDrive28i ۲۰۱۲-۲۰۱۵
BMW Z4 sDrive28i ۲۰۱۲-۲۰۱۶
BMW 528i / 528i xDrive ۲۰۱۲-۲۰۱۶
BMW 328i / 328xi ۲۰۱۲-۲۰۱۶
BMW X5 xDrive 40e ۲۰۱۶-۲۰۱۸
BMW 228i / 228xi ۲۰۱۴-۲۰۱۶
BMW 428i / 428i xDrive ۲۰۱۴-۲۰۱۶
BMW 328xi Gran Turismo ۲۰۱۴-۲۰۱۶
BMW X3 sDrive28i / xDrive28i ۲۰۱۳-۲۰۱۷
BMW X4 xDrive28i ۲۰۱۳-۲۰۱۷
BMW 428xi ۲۰۱۵-۲۰۱۶

راه‌حل پیشنهادی ب ام و برای رفع این مشکل شامل بررسی پمپ آب و رابط متصل‌کننده معیوب و در صورت نیاز، تعویض آن‌ است. همچنین یک محافظ برای جلوگیری از ورود مایعات به رابط نصب خواهد شد.

اطلاع‌رسانی این فراخوان به نمایندگی‌های ب ‌ام‌ و از هم‌اکنون آغاز شده و اطلاع‌ رسانی به مالکین خودروها از تاریخ ۴ اکتبر آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.uead.ir/?p=13054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.