با ۸۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان چه سدان های صفری می توان خرید؟
سگمنت سدان های اقتصادی در کشورمان همچنان یکی از محبوب ترین رده های خودرویی محسوب می شود. در این مطلب قصد داریم ببینیم با ۸۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان، چه گزینه هایی پیش روی مشتریان است.
فهرست مطالب
بازار انحصاری ایران سبب شده است که در بازه ۸۰۰ میلیون تومان تا ۱ میلیارد تومان (حدود ۱۳ تا ۱۷ هزار دلار) در حالی که در بازار جهانی گزینه های زیادی پیش روی مشتریان است، در ایران صرفاً چند نمونه وطنی و تعداد انگشت شماری خودروی چینی پیش روی خریداران باشد. به همین سبب در این محتوا قصد داریم ببینیم با در بازه قیمت ۸۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان، چه گزینه هایی در ایران به عنوان یک سدان خانوادگی قابل خریداری است.
دنا پلاس توربو ۶ دنده
این خودرو به پیشرانه EF7 توربو با حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر به همراه جعبه دنده ۶ سرعته دستی مجهز است.
از جمله امکانات این مدل می توان به سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی، تهیه اتومات، چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ روشنایی فضای پایین پا در هنگام سوار و پیاده شدن، چراغ نقشه خوان، سیستم روشنایی ترک خودرو ( Follow Me Home)، روشن شدن چراغ های عقب همزمان با چراغ روز Position Lamp، ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، فرمان تلسکوپی، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، سنسور دنده عقب، دوربین دید عقب، سیستم قطع سوخت خودکار، صندلی راننده و سرنشین جلو ۸ حرکته برقی، سانروف، جا عینکی، کروز کنترل، نمایشگر دمای محیط، بازکن قفل درِ صندوق عقب از داخل، دسترسی به صندوق عقب از داخل و… اشاره کرد.
دنا پلاس توربو اتومات
این خودرو هم به پیشرانه EF7 توربو با حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر به همراه جعبه دنده ۶ سرعته اتومات مجهز است.
از جمله امکانات این مدل می توان به چهار عدد ایربگ، سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی، تهیه اتومات، چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ روشنایی فضای پایین پا در هنگام سوار و پیاده شدن، چراغ نقشه خوان، سیستم روشنایب ترک خودرو (Follow Me Home)، روشن شدن چراغ های عقب همزمان با چراغ روز Position Lamp، ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، فرمان تلسکوپی، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، سنسور دنده عقب ، دوربین دید عقب ، سیستم قطع سوخت خودکار، صندلیی راننده و سرنشین جلو ۸ حرکته برقی، سانروف، جای عینک، کروز کنترل، نمایشگر دمای محیط، بازکن قفل درِ صندوق عقب از داخل، دسترسی به صندوق عقب از داخل و… اشاره کرد.
دنا پلاس توربو اتومات آپشنال
این خودرو هم به پیشرانه EF7 توربو با حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر به همراه جعبه دنده ۶ سرعته اتومات مجهز است.
از جمله امکانات این مدل می توان به سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESC)، سیستم کنترل کشش (TCS)، فرمان دی کات، سنسور نور و باران، چهار عدد ایربگ، استارت و ورود بدون کلید، آینه وسط الکتروکرومیک، سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی، تهیه اتومات، چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ روشنایی فضای پایین پا در هنگام سوار و پیاده شدن، چراغ نقشه خوان، سیستم روشنایب ترک خودرو (Follow Me Home)، روشن شدن چراغ های عقب همزمان با چراغ روز Position Lamp، ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، فرمان تلسکوپی، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، سنسور دنده عقب، دوربین دید عقب، سیستم قطع سوخت خودکار، صندلی راننده و سرنشین جلو ۸ حرکته برقی، سانروف، جای عینک، کروز کنترل، نمایشگر دمای محیط، بازکن قفل درِ صندوق عقب از داخل، دسترسی به صندوق عقب از داخل و… اشاره کرد.
پژو پارس TU5 ELX
پیشرانه TU5 بهکاررفته در این خودرو قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر است و یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی نیروی تولیدی پیشرانه را به چرخ های جلو می رساند.
از امکانات ویژه این مدل می توان به سنسور نور و باران، پوزیشن لامپ، مانیتور، آینه های کناری تاشو برقی، دوربین عقب، سنسور پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، تنظیم برقی پشتی صندلی ها و… اشاره کرد.
تارا اتومات V2
تارا اتوماتیک، به نسل جدید پیشرانه معروف و محبوب TU5 مجهز شده است، که TU5 پلاس نام دارد. این قلب تپنده ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی برای تارا اتوماتیک ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور را به همراه دارد. گیربکس تارا اتوماتیک نیز از نوع ۶ سرعته اتوماتیک AT است.
در تارا V2 امکاناتی مانند ترمزهای چهار چرخ دیسکی مجهز به سیستمهای کمکی ABS ,EBD ,HBA ,TCS ,ESC ,HSA، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، فرمان برقی به همراه کلیدهای کنترلی، سیستم مالتی مدیا با ۴ عدد بلندگو و امکان میرورلینک، آنتن سقفی اکتیو، شیشهها و آینههای برقی، مهشکنهای جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو از داخل خودرو، چراغ روز، چراغ مشایعت و خوشآمدگویی، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS) و کروز کنترل و محدودکننده سرعت، سانروف، دوربین دنده عقب، آینههای کناری تاشو برقی، سنسور نور و باران، سیستم ورود و استارت بدون کلید، رینگهای ۱۶ اینچی آلومینیومی، روکشهای چرمی، صندلیهای جلو برقی و ایربگهای کناری به چشم می آیند.
تارا اتومات V4
تارا اتوماتیک V4 هم مانند تیپ V2، به نسل جدید پیشرانه معروف و محبوب TU5 مجهز شده است، که TU5 پلاس نام دارد. این قلب تپنده ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی برای تارا اتوماتیک ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور را به همراه دارد. گیربکس تارا اتوماتیک نیز از نوع ۶ سرعته اتوماتیک AT است.
این خودرو به امکاناتی همچون ترمز جلو و عقب دیسکی، سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، سیستم کمکی ترمز (HBA)، سیستم کمک در سربالایی (HSA)، سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESC)، سیستم کنترل کشش (TCS)، چهار عدد کیسه هوا، فرمان برقی، تهویه دیجیتال، مالتی مدیا، میرور لینک، مجموعه چراغ عقب طرح جدید، قابلیت تنظیم ارتفاع برقی نور چراغ جلو از داخل خودرو، مجهز به چراغ روز، سیستم روشنایی ترک خودرو (Follow Me Home)، چراغ خوش آمدگویی درهای جلو، آینه های کناری برقی تاشونده، آینه داخل فوتوکرومیک، شیشه راننده مجهز به آنتی ترپ، رینگ های ۱۶ اینچی، گرمکن صندلی راننده و سرنشین جلو، سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI)، زیر آرنجی صندلی های جلو و عقب، رودری های جلو و عقب جدید (اضافه شدن کلیدهای شیشه بالابر)، باز شدن صندوق با پا، آنتن کوسه ای و برف پاکن های ژله ای و… مجهز است.
شاهین اتومات CVT
شاهین اتوماتیک CVT به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر ۸ سوپاپ مجهز است که ۱۰۹ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده اتوماتیک این خودروی ملی سایپا از نوع CVT است و در حالت تیپ ترونیک تعویض دنده ۷ سرعته مصنوعی را برای راننده فراهم می کند. جعبه دنده این خودرو حالت رانندگی اسپرت و برفی را هم دارد.
شاهین CVT مانند نسخه دنده ای به سانروف برقی، سنسور نور، فرمان کمکی برقی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی، ترمز ABS و EBD و BAS، چراغ روز، سیستم تهویه اتوماتیک، آینه تاشو برقی، استارت دکمه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، سنسور پارک و دوربین عقب، نمایشگر تعویض دنده GSI، سنسور باد تایرها، دو کیسه هوا و… مجهز است، اما در تیپ اتوماتیک CVT شاهین امکاناتی مانند نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی را بیشتر از تیپ دنده ای دارد.
فردا ۵۱۱
سدان FMC 511 به یک پیشرانه ۱۴۸۰ سی سی (۱.۵ لیتری) تنفس طبیعی مجهز است. این پیشرانه از نوع ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ است که فناوری های مختلفی چون بلوکور، زمان بندی متغییر سوپاپ ها و… در آن دیده می شود. این پیشرانه ۱۰۷ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۵ نیوتن متر تولید می کند. سامانه انتقال قدرت در سدان ۵۱۱ از نوع اتوماتیک ۵ سرعته و با فناوری دوکلاچه است. این جعبه دنده توان پیشرانه را به چرخ های جلوی FMC 511 می رساند.
این خودرو به امکاناتی مانند سانروف، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، دو کیسه هوا، تهویه الکتریکی، فرمان کمکی برقی، ترمز ABS ،EBD و BAS، سنسور نور، چراغ روز، چراغ مشایعت تا منزل، بازشوی درِ صندوق عقب از روی ریموت، استاندارد ایزوفیکس صندلی ها، کامپیوتر سفر، جلوآمپر دیجیتال و آنالوگ، سنسور باد تایر، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، بلوتوث، قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه بر روی نمایشگر خودرو، دوربین عقب با خطوط پارک متغییر، سنسور پارک عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و… مجهز است.
از نظر بازار فروش می توان فردا ۵۱۱ را بدترین گزینه در فهرست خودروهای نامبرده دانست.
جک J4
این خودرو به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۰۴ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور مجهز است و جعبه دنده آن از نوع اتوماتیک CVT است. لازم به ذکر است که به زودی کی ام سی ایگل نیز دقیقاً با همین مشخصات عرضه خواهد شد.
جک J4 در بخش امکانات رفاهی و ایمنی به مواردی همچون دو عدد کیسه هوا، تریم داخلی چرم و پارچه، کروز کنترل، مانیتور، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، دی لایت، ترمزهای دیسکی چهار چرخ، شیشهها و آینههای برقی، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو از داخل خودرو، رینگ های آلومینیومی و… مجهز است.
سدان سدان های ۸۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان سدان های اقتصادی