• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1

تویوتا راو ۴ کارکرده بخریم یا نخریم؟

  • کد خبر : 14596
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
تویوتا راو ۴ کارکرده بخریم یا نخریم؟
تویوتا راو ۴ یکی از خودروهایی است که در بازه قیمتی مثبت ۳ میلیارد تومان در دسترس است. در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چرا تویوتا راو ۴ کارکرده را بخریم و چرا نخریم.

تویوتا راو ۴ یکی از خودروهایی است که در بازه قیمتی مثبت ۳ میلیارد تومان در دسترس است. در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چرا تویوتا راو ۴ کارکرده را بخریم و چرا نخریم.

 

نسل چهارم تویوتا راو ۴، یکی از محبوب‌ترین خودروهای این برند ژاپنی است که پس از توقف تولید نسل سوم در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد. در طراحی این نسل نسبت به نسل سوم، بیشتر از خطوط تند و تیز استفاده شده و زاپاس این خودرو از عقب به زیر خودرو منتقل شده است. پیشرانه آن برای اولین بار از ۶ سیلندر به ۴ سیلندر تغییر یافت. با وجود این تغییرات، نسل چهارم توانست شکست‌های قبلی این سری را جبران کرده و به اوج خود بازگردد. همچنین در سال ۲۰۱۶ این نسل فیس‌لیفتی را تجربه کرد.

چرا تویوتا راو ۴ بخریم؟

اصالت تویوتا

برند ژاپنی تویوتا در طول تاریخ خود با تولید خودروهایی با اصالت، به یکی از اصیل‌ترین خودروسازهای جهان تبدیل شده است. در بازار ایران نیز تویوتا از محبوب‌ترین خودروسازها به شمار می‌آید.

توانایی‌های فنی خوب

راو ۴ نسل چهارم اولین سری از راو ۴ بود که از موتور ۴ سیلندر استفاده می‌کرد. این خودرو دارای یک موتور ۴ سیلندر خطی با حجم ۲۵۰۰ سی‌سی است که توان ۱۷۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۳ نیوتن‌متر تولید می‌کند و با یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک هماهنگ شده است. این پیشرانه می‌تواند این خودرو ۱۶۰۰ کیلوگرمی را در ۹.۳ ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند و در هر صد کیلومتر، به صورت ترکیبی ۹.۱ لیتر بنزین مصرف کند.

دوام و استهلاک کم

تویوتا همیشه به دوام بالای موتور و گیربکس و استهلاک کم مشهور بوده است. راو ۴ در ناوگان پلیس و تاکسیرانی فرودگاهی نیز استفاده می‌شود و توانسته است کیلومترهای میلیونی بدون نیاز به تعمیرات موتور و گیربکس ثبت کند.

کیفیت بالای متریال داخلی

متریال داخلی راو ۴ از کیفیت بالایی برخوردار است و حتی در کیلومترهای بالا نیز ظاهر اولیه خود را حفظ می‌کند. بسیاری از کارشناسان به دلیل کیفیت بالا، در تشخیص کارکرد واقعی این خودرو دچار مشکل می‌شوند.

قطعات و خدمات گسترده

با واردات گسترده راو ۴ توسط افراد و شرکت ایرتویا، این خودرو از خدمات پس از فروش گسترده‌ای برخوردار است. قطعات یدکی آن به راحتی در نمایندگی‌ها و بازار موجود است و تعمیرکاران متخصص نیز به لطف آموزش‌های گسترده به راحتی قابل دسترس هستند.

چرا تویوتا راو ۴ نخریم؟

طراحی قدیمی و کسل‌کننده بیرونی

با اینکه طراحی بیرونی راو ۴ در نسل چهارم نسبت به نسل سوم تغییرات زیادی کرده و از خطوط تیز و دی‌لایت استفاده شده، اما همچنان در مقایسه با رقبا و سال تولید خود، طراحی بیرونی این خودرو کسل‌کننده به نظر می‌رسد.

مکانات و آپشن‌های کم

راو ۴ در بیشتر نسخه‌های وارد شده به ایران از امکانات و آپشن‌های کمی برخوردار است. حتی در برخی نسخه‌ها، امکانات ابتدایی مثل تنظیمات برقی صندلی، دوربین دنده عقب، ایربگ جانبی و پرده‌ای، و سنسور دنده عقب نیز وجود ندارد که این ضعف آپشنی به این خودرو ضربه بزرگی زده است.

طراحی قدیمی داخلی

با وجود کیفیت بالای ساخت و متریال باکیفیتی که در این خودرو استفاده شده، طراحی داخلی راو ۴ به خصوص در بخش داشبورد قدیمی به نظر می‌رسد و این موضوع خودرو را خسته‌کننده می‌کند.

قیمت بالا

با تمام مزایایی که راو ۴ دارد، قیمت آن همچنان نسبت به ارزش خریدش بالاست. با توجه به ممنوعیت واردات خودرو در سال‌های اخیر و کارکرد آن، ممکن است برای بسیاری از خریداران جذابیت چندانی نداشته باشد.

در نهایت، تویوتا راو ۴ با داشتن مزایایی چون اصالت برند، دوام بالا و کیفیت ساخت خوب، می‌تواند گزینه مناسبی برای بسیاری از افراد باشد. اما با در نظر گرفتن قیمت بالا، کمبود آپشن‌ها و طراحی قدیمی، باید بررسی دقیق‌تری نسبت به نیازها و انتظارات خود از یک خودرو انجام دهید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

لینک کوتاه : https://www.uead.ir/?p=14596

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.