• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1
اقدام اتحادیه فروشندگان خودروی تهران در همکاری با کمیته خودرو اتاق اصناف ایران

ساماندهی بازار خودرو با الزام دفاتر فروش به اخذ جواز کسب و کنترل پلتفرم‌های فروش

  • کد خبر : 14208
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳
ساماندهی بازار خودرو با الزام دفاتر فروش به اخذ جواز کسب و کنترل پلتفرم‌های فروش
در راستای ساماندهی بازار خودرو و جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی، دفاتر فروش خودرو ملزم به دریافت جواز کسب شده و پلتفرم‌های آنلاین فروش خودرو موظف به ثبت آگهی‌های فروش تنها از سوی مراکز دارای پروانه کسب و مالکین قانونی خودرو شده‌اند.

چهارمین نشست کمیسیون تخصصی مشاوران خودرو  با حضور نمایندگان اتاق اصناف و اتحادیه فروشندگان خودروی تهران برگزار شد. در این جلسه، شرکت‌کنندگان بر لزوم ساماندهی بازار خودرو و جلوگیری از فعالیت‌های زیرزمینی و غیرقانونی تأکید کردند.

در این نشست، تصمیماتی از جمله الزام دفاتر فروش خودرو به اخذ جواز کسب و همچنین ضرورت درج آگهی‌های فروش خودرو توسط مراکز دارای پروانه کسب و مالکین قانونی خودرو در پلتفرم‌های آنلاین به تصویب رسید. این اقدامات به منظور افزایش شفافیت و نظارت بر بازار خودرو انجام می‌شود.

همچنین، نمایندگان حاضر در این جلسه بر اهمیت کنترل و نظارت دقیق‌تر بر عملکرد فروشندگان خودرو و دفاتر فروش تأکید کردند. این مقررات با هدف جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی و زیرزمینی و ایجاد یک محیط شفاف و قانونی برای معاملات خودرو تدوین شده است.

پ.ن: با این اقدامات، فشار بر دلالان فاقد پروانه کسب که خارج از چارچوب‌های قانونی فعالیت می‌کنند، افزایش یافته و آن‌ها را به سمت فعالیت زیر چتر نظارت و شفافیت سوق خواهد داد.

لینک کوتاه : https://www.uead.ir/?p=14208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.