• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
0

ایکستریل هیبرید در سامانه جانبازان ؛ وارداتی معین خودرو اروند چه مشخصاتی دارد؟

  • کد خبر : 14129
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۲۹
ایکستریل هیبرید در سامانه جانبازان ؛ وارداتی معین خودرو اروند چه مشخصاتی دارد؟
ایکستریل هیبرید یکی از خودروهای جدید وارداتی است که توسط معین خودرو اروند در سامانه جانبازان عرضه می شود اما این کراس اوور چه مشخصاتی دارد؟

ایکس تریل هیبرید یکی از خودروهای جدید وارداتی است که توسط معین خودرو اروند در سامانه جانبازان عرضه می شود اما این کراس اوور چه مشخصاتی دارد؟

 

با اعمال محدودیت های زیاد در آیین نامه واردات خودرو، عملا خودروهای جذاب وارداتی را تنها می توان در سامانه عرضه خودروهای وارداتی یافت. جاییکه می توان خودروهایی از نشان های بنز، ب ام و، فولکس واگن، هوندا، تویوتا و نیسان دید و به ندرت خودروی چینی در آن دیده می شود. یکی از شرکت هایی که از ابتدای واردات در بحث عرضه خودروهای نیسان خود را فعال نشان داد، معین خودروی اروند بود که حالا ایکستریل هیبرید را به سامانه جانبازان آورده است. کراس اووری هیبرید و مدرن که هم مشخصات فنی خوبی دارد و هم امکانات ایمنی و رفاهی آن کامل است. در ادامه به معرفی این خودرو می پردازیم.

مشخصات فنی ایکستریل هیبرید

در اینجا با نسخه هیبرید ایکستریل مواجهیم که نیسان همانند دیگر سری محصولاتش نظیر سیلفی، به آن ای پاور (e-Power) می گوید. زیر کاپوت یک پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژ و سه سیلندر بنزینی را داریم که البته در مدار قدرت و گشتاور قرار نمی گیرد و نقش ژنراتور را دارد. این یعنی عملا پیشرانه های برقی هستند که در این کراس اوور قدرت و گشتاور سر چرخ را تامین می کنند. ایکستریل هیبرید یک کراس اوور دو دیفرانسیل است پس دو پیشرانه الکتریکی روی محور جلو و عقب داریم. پیشرانه برقی سوار بر محور جلو توان تولید نهایت قدرت ۲۰۴ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۳۰ نیوتن متر را دارد و خروجی پیشرانه برقی سوار شده بر محور عقب ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور است. این دو پیشرانه در مجموع و بصورت ترکیبی بیشینه قدرت ۲۱۰ اسب بخار را تولید می کنند و قدرت از طریق جعبه دنده تک سرعته برقی به دو محور جلو و عقب می رسد تا سیستم تمام چرخ محرک یا AWD را در این کراس اوور داشته باشیم.

دقت داشته باشید کارکرد این کراس اوور دقیقا شبیه به نیسان سیلفی است و عملا خودروهای ای پاور نیسان رفتاری شبیه به خودروهای تمام برقی دارند. یعنی ترمزهای بازیافت انرژی را در این خودرو داریم و با وجود وزن بالای خودرو، مصرف یکنواخت ترکیبی ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای ایکستریل هیبرید ثبت می شود.

کابین و امکانات

در کابین سبک جدید طراحی های نیسان را می بینیم که در دیگر محصولات جدید این نشان هم دیده می شود. سبک جدید طراحی های این برند در کمال سادگی، زیبایی و مدرن بودن را هم القا می کند و در کنار آن کیفیت بالای متریال باعث می شود حس خیلی خوبی را در کابین داشته باشیم. نسخه ای که معین خودرو اروند برای واردات جانبازان در نظر گرفته، کامل ترین و فول ترین نسخه وارداتی است. در این کراس اوور امکاناتی نظیر فرمان کمکی برقی، فناوری LED چراغ ها، سانروف پانورامیک، سنسور باران، رینگ های ۱۹ اینچی آلومینیومی، در صندوق عقب برقی، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی مالتی مدیا، هداپ دیسپلی، تنظیم حالت رانندگی، شارژر وایرلس گوشی همراه، سیستم تهویه اتوماتیک سه کاناله، صندلی تمام برقی ده حالته راننده و شاگرد، ترمز اضطراری، هشدار برخورد از جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، هشدار خروج از خط، نوربالای خودکار، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری و… دیده می شود.

با این مشخصات می توان گفت که ایکستریل هیبرید یکی از گزینه های منطقی و قابل قبول در سامانه عرضه خودروهای جانبازان است چراکه کیفیت نیسان همیشه در بازار ایران ثابت شده و مشخصات فنی این نسخه هم بسیار راضی کننده است. شرکت معین خودرو اروند به زودی قرار است محصولات جدیدی را در سامانه خودروهای وارداتی داشته باشد که به رودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.uead.ir/?p=14129

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.