• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 18 September - 2024
1

بنتلی فلاینگ اسپر ۲۰۲۵ معرفی شد ؛ قدرتمندترین سدان کمپانی با پیشرانه V8 هیبریدی جدید

  • کد خبر : 14124
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۳۰
بنتلی فلاینگ اسپر ۲۰۲۵ معرفی شد ؛ قدرتمندترین سدان کمپانی با پیشرانه V8 هیبریدی جدید

بنتلی از مدل ۲۰۲۵ سدان لوکس و اشرافی فلایینگ اسپر پرده‌برداری کرد. این مدل برخلاف گذشته حالا نیروی خود را از یک پیشرانه هیبریدی با موتور V8 دریافت می‌کند.   موتور ۱۲ سیلندر افسانه‌ای بنتلی به پایان عمر خود رسیده و جای خود را به یک پیشرانه هیبریدی V8 داده است. اگرچه این خبر در […]

بنتلی از مدل ۲۰۲۵ سدان لوکس و اشرافی فلایینگ اسپر پرده‌برداری کرد. این مدل برخلاف گذشته حالا نیروی خود را از یک پیشرانه هیبریدی با موتور V8 دریافت می‌کند.

 

موتور ۱۲ سیلندر افسانه‌ای بنتلی به پایان عمر خود رسیده و جای خود را به یک پیشرانه هیبریدی V8 داده است. اگرچه این خبر در برداشت اول ناخوشایند به نظر می‌رسد، اما باید گفت که پیشرانه جدید به لطف سامانه هیبریدی قدرت و گشتاور بیشتری را در اختیار راننده می‌گذارد. این پیشرانه جدید ابتدا در مدل کانتیننتال GT اسپید ۲۰۲۵ معرفی شد و حالا در زیر کاپوت فلاینگ اسپر ۲۰۲۵ نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

مشخصات فنی بنتلی فلایینگ اسپر ۲۰۲۵

فلاینگ اسپر ۲۰۲۵ قدرتمندترین سدان بنتلی تاریخ بنتلی به حساب می‌آید. موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی جدید در همکاری با سامانه هیبریدی ۷۷۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که از هر لحاظ برتر از موتور W12 قدیمی است. اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، باید بگوییم قدرت این پیشرانه ۱۹ درصد و گشتاور آن ۱۱ درصد نسبت به پیشرانه ۱۲ سیلندر قبلی افزایش یافته است. این خودرو تنها در ۳.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که نیم ثانیه سریع‌تر از مدل پیشین است.

موتور برقی فلایینگ اسپر ۲۰۲۵ توسط پک باتری ۲۵.۹ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود. این موتور به تنهایی ۱۸۷ اسب بخار قدرت و ۴۵۱ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برد الکتریکی این سدان لوکس و اشرافی طبق استاندارد اروپایی ۷۵ کیلومتر است. در این حالت امکان دستیابی به حداکثر ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت وجود دارد. با شارژ کامل باتری و باک پر، می‌توان تا ۸۳۰ کیلومتر مسافت را با فلایینگ اسپر جدید پشت سر گذاشت.

حالت‌های مختلف رانندگی و شارژ باتری

چهار حالت رانندگی مختلف برای بهره‌برداری بهینه از سیستم هیبریدی در بنتلی فلایینگ اسپر ۲۰۲۵ تعریف شده که عبارتند از: حالت تمام الکتریکی (Pure EV)، افزایش قدرت الکتریکی (Electric Boost)، بازیابی انرژی ترمز (Regenerative Braking) و شارژ باتری (Charge). در حالت شارژ، موتور بنزینی علاوه بر به حرکت درآوردن چرخ‌ها، باتری‌ها را نیز شارژ می‌کند. همچنین امکان شارژ از طریق شارژر سطح ۲ و با سرعت ۱۱ کیلووات نیز وجود دارد که حدود ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه طول می‌کشد تا باتری خودرو پر شود.

سیستم‌های پیشرفته و طراحی ‌بروز

بنتلی فلاینگ اسپر ۲۰۲۵ به صورت استاندارد به سیستم «شاسی فعال» مجهز شده؛ در این سیستم، تعلیق تطبیق‌پذیر، چرخ‌های عقب فرمانپذیر، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی و سامانه کنترل پایداری با هم ترکیب شده‌اند تا تجربه رانندگی روان و دلپذیری را فراهم کنند. نسبت توزیع وزن در این خودرو ۴۸.۳ (جلو) و ۵۱.۷ (عقب) اعلام شده است.

طراحی بیرونی در بنتلی فلایینگ اسپر ۲۰۲۵ تغییرات جزئی داشته است. چراغ‌های گرد معروف بنتلی همچنان در این مدل دیده می‌شود، اما جلو پنجره با الگوبرداری از سری اسپرت اسپید طراحی شده؛ این ویژگی در کنار سپر عضلانی ظاهر تهاجمی‌ تری به خودرو بخشیده است. در صورت سفارش آپشن Styling Specification آیرودینامیک خودرو از طریق نصب قطعات مخصوص ارتقا یافته و بدنه اسپرت‌تر می‌شود. این سدان اشرافی در ۱۰۱ رنگ مختلف، از جمله رنگ‌های تاریخی بنتلی، قابل سفارش است.

فناوری‌های پیشرفته داخل کابین

داخل کابین فلاینگ اسپر ۲۰۲۵ از لحاظ فناوری شاهد بروز رسانی‌ های متعددی هستیم. نمایشگر دیجیتال جدید در پشت فرمان و صفحه نمایش لمسی مرکزی که از اپل کارپلی و اندروید اتوی بی‌سیم و همچنین آپدیت‌ های از راه دور پشتیبانی می‌کند، از جمله این بروز رسانی‌ ها هستند. یک اپلیکیشن با نام My Bentley App Studio نیز اضافه شده که به راننده اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌ های ثالث برای پخش موزیک، مسیریاب و حتی بازی‌های سرگرم‌کننده را دانلود و نصب کند. در حالت استاندارد سیستم صوتی ۶۵۰ واتی با ۱۰ بلندگو در فلایینگ اسپر استفاده می‌شود. در صورت سفارش مشتری، سیستم صوتی ۱۵۰۰ واتی از برند معروف بنگ اند اولفسن (Bang & Olufsen) با ۱۶ بلندگو یا سیستم صوتی ۲۲۰۰ واتی با ۱۹ بلندگو جایگزین سیستم پخش استاندارد خواهد شد.

بنتلی هنوز قیمت دقیق مدل ۲۰۲۵ فلاینگ اسپر را اعلام نکرده است، اما انتظار می‌رود که برچسبی بالاتر از ۲۱۷ هزار دلار مدل ۲۰۲۴ داشته باشد. این مدل پیش از پایان سال به بازار عرضه خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.uead.ir/?p=14124

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.