• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
1

ساخت اولین سوپرکار هیدروژنی دنیا توسط هیوندای

  • کد خبر : 13436
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
ساخت اولین سوپرکار هیدروژنی دنیا توسط هیوندای
هیوندای ساخت یک مدل اسپرت بر اساس کانسپت «N ویژن 74» را تایید کرد. به گزارش رسانه‌های کره‌ای این ماشین اولین سوپرکار هیدروژنی جهان است و در سال ۲۰۲۶ رونمایی خواهد شد.

هیوندای ساخت یک مدل اسپرت بر اساس کانسپت «N ویژن 74» را تایید کرد. به گزارش رسانه‌های کره‌ای این ماشین اولین سوپرکار هیدروژنی …

هیوندای ساخت یک مدل اسپرت بر اساس کانسپت «N ویژن 74» را تایید کرد. به گزارش رسانه‌های کره‌ای این ماشین اولین سوپرکار هیدروژنی جهان است و در سال ۲۰۲۶ رونمایی خواهد شد.

هیوندای کانسپت «N ویژن ۷۴» را دو سال پیش و با الهام از یکی از کانسپت‌هایش در دهه هفتاد میلادی ساخت. با اینکه بارها شایعه ساخت مدلی براساس آن منتشر شد، هیوندای درباره تولید آن اظهار نظری نکرده بود.

اما هفته گذشته هنگام سخنرانی جاهون چانگ، مدیرعامل هیوندای در نشست سالانه برای سرمایه‌گذاران، نام کانسپت در یکی از اسلایدها دیده شد که نشان می‌دهد این ماشین از مدل‌های جدیدی است که هیوندای قرار است تا سال ۲۰۳۰ به بازار عرضه کند.

در اسلاید کلمات ویژن ۷۴ در پرانتز گذاشته شده بود که باعث این گمانه‌زنی شده که ماشین با نام N به بازار عرضه شود.

کانسپت «N ویژن ۷۴» دو موتور الکتریکی دارد که روی چرخ‌های عقب است. ماشین علاوه بر باتری، یک مبدل انرژی هم دارد که هیدروژن را به الکتریسیته تبدیل می‌کند. بسته به شرایط رانندگی، این الکتریسیته یا باتری‌ها را شارژ می‌کند یا مستقیم به موتور فرستاده می‌شود.

N ویژن 74

قوای محرکه کانسپت ۶۷۱ اسب بخار است، اما رسانه‌های کره‌ای می‌گویند ماشینی که براساس کانسپت ساخته می‌شود قوی‌تر خواهد بود. «روزنامه اقتصاد کره» از قول منابعی در داخل هیوندای گزارش داده که قدرت ماشین بیش از ۷۷۵ اسب بخار است. با این قدرت، N از بعضی مدل‌های فراری، آستون مارتین و پورشه قوی‌تر خواهد بود.

حداکثر سرعت کانسپتی که دو سال پیش معرفی شد بیش از ۲۵۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومترش چهار ثانیه بود. به گزارش رسانه‌ها عملکرد N از کانسپت بهتر خواهد بود.

هیوندای به توجه رسانه‌ها به نمایش نام ماشین در سخنرانی هفته گذشته واکنش نشان نداده است. اما «روزنامه اقتصادی سئول» گزارش داده که هیوندای این مدل اسپرت را در نمایشگاه لوازم الکترونیکی لاس‌وگاس در ماه ژانویه سال ۲۰۲۶ رونمایی خواهد کرد.

براساس گزارش‌ها هیوندای قصد دارد دویست دستگاه N بسازد و قیمت پایه ماشین ۵۰۰ میلیون وون (حدود ۳۷۵ هزار دلار) خواهد بود.

N یکی از ۲۱ مدل جدیدی است که مدیر هیوندای اعلام کرد تا سال ۲۰۳۰ به بازار عرضه خواهد کرد.

آقای چانگ در نشست هفته گذشته گفت هیوندای می‌خواهد فروش سالانه‌اش را تا سال ۲۰۳۰ به پنج میلیون و ۵۵۰ هزار دستگاه افزایش دهد که سی درصد بیشتر از فروش شرکت در سال ۲۰۲۳ است.

با وجود کاهش رشد فروش ماشین‌های الکتریکی در جهان، هیوندای پیش‌بینی می‌کند که فروش ماشین‌های الکتریکی‌اش در سال ۲۰۳۰ دو میلیون دستگاه در سال باشد. همزمان این شرکت اعلام کرده که تعداد مدل‌هایش با موتور هیبرید را در سال‌های آینده دو برابر خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://www.uead.ir/?p=13436

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.