• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
1

سیویک تایپ R با آذریوردسال به ایران می آید

  • کد خبر : 13134
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
سیویک تایپ R با آذریوردسال به ایران می آید

هوندا سیویک تایپ R یکی از محصولات جدیدی است که قرار است توسط شرکت آذریوردسال در سامانه عرضه خودروهای جانبازان به فروش برسد.   بر اساس اعلام شرکت آذریوردسال، هوتدا سیویک تایپ R قرار است به زودی توسط این شرکت در سامانه عرضه خودروهای وارداتی به فروش برسد. آذریوردسال قبل تر واردات محصولاتی نظیر هوندا […]

هوندا سیویک تایپ R یکی از محصولات جدیدی است که قرار است توسط شرکت آذریوردسال در سامانه عرضه خودروهای جانبازان به فروش برسد.

 

بر اساس اعلام شرکت آذریوردسال، هوتدا سیویک تایپ R قرار است به زودی توسط این شرکت در سامانه عرضه خودروهای وارداتی به فروش برسد. آذریوردسال قبل تر واردات محصولاتی نظیر هوندا سیتی، هوندا HR-V، هوندا CR-V و هوندا ZR-V را پیش برده بود و حالا با یک محصول جدید قدرت نمایی می کند. این خودرو یک هاچ بک اسپرت و جذاب ژاپنی است که در بازار جهانی بسیار پرطرفدار است و فروش بالایی در دوره های مختلف عرضه برای این خودرو دیده ایم. نخستین بار در سال ۱۹۹۷ بود که هوندا از بج تایپ R در سیویک استفاده کرد. این خودرو پس از NSX و اینتگرا سومین محصولی بود که بج تایپ R را دریافت می کند. نشان تایپ R در محصولات هوندا نشان دهنده سبک تر بودن، چابک تر بودن و قوی تر بودن خودروهای اسپرت این خودروساز ژاپنی است. همچنین پشت زمینه نشان هوندا در این سری با رنگ سرخ طراحی شده که نشان از اسپرت بودن این محصول دارد.

سیویک تایپ R آذریوردسال در واقع کد FL5 از این محصول است. یعنی تایپ آری که بر اساس نشل یازدهم از سیویک توسعه داده شده و حاصل تحقیقات فنی مهندسی هوندا در دفتر طراحی ژاپن این برند است. نکته جالب در مورد این خودرو رکوردشکنی های آن است. در سال ۲۰۲۲ نمونه پیش تولید شده از تایپ R توانست تا رکورد زمانی خودروهای دیفرانسیل جلو را در پیست سوزوکی ژاپن تغییر دهد. همچنین در سال ۲۰۲۳ هم این خودرو توانست رکورد خودروهای دیفرانسیل جلو در نوربرگ رینگ یا همان جهنم سبز را بشکند. در ادامه بیشتر با این خودرو آشنا می شویم.

مشخصات فنی سیویک تایپ R آذریوردسال

سیویک تایپ R آذریوردسال بدون تردید یکی از جذاب ترین و متفاوت ترین خودروهایی است که در دور جدید واردات به ایران می آید. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ قرار دارد که توان تولید نهایت قدرت ۳۲۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر را دارد. اما نکته مهم در مورد سیستم انتقال قدرت در این خودرو است. قدرت در این خودرو به وسیله جعبه دنده ۶ سرعته دستی به چرخ های جلو می رسد و با این اعداد و ارقام، شتاب گیری در تنها ۵.۴ ثانیه انجام می شود که عددی فوق العاده است.

مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو حدود ۸.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که این میزان می تواند بسته به میزان سرعت خودرو بیشتر یا کمتر باشد. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک بوده و سواری اسپرت بی نظیری را در این هاچبک ژاپنی تجربه خواهید کرد. در این خودرو چهار حالت رانندگی کامفورت، اسپرت، R پلاس (مخصوص پست) و شخصی قابل انتخاب است که می تواند به جذابیت های آن بیافزاید.

کابین و امکانات

در داخل کابین اولین نکته جذاب طراحی اسپرت صندلی های این خودرو است که کاملا بدن راننده را در بر می گیرد. طرح لانه زنبوری جدید هوندا را روی داشوبرد می بینیم و نشان تایپ R در قسمت رایت دیده می شود. المان های قرمز رنگ در داخل باعث شده حس اسپرت بیشتری را در این خودرو داشته باشیم و به عنوان یک هاچبک اسپرت، امکانات نسبتا کاملی را هم در این خودرو می بینیم.

در سیویک تایپ R آذریوردسال امکاناتی نظیر سنسور نور، سنسور باران، سنسور نقطه کور، تهویه اتوماتیک دوکاناله، سنسور پارک جلو و عقب، انتخاب حالت رانندگی، رینگ های مات ۱۹ اینچی، کلاستر دیجیتال، دوربین دنده عقب، ورود بدون کلید، سیستم کنترل پایداری، ۸ کیسه هوا، ترمز اضطراری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، رانندگی بین خطوط، تابلوخوان، کروز کنترل تطبیقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، نورپردازی داخلی، استارت دکمه ای و… را می بینیم که لیست کاملی به نظر می رسد.

این خودرو قرار است در دو رنگ قرمز و سفید در سامانه عرضه خودروهای وارداتی جانبازان عرضه شود و آذریوردسال برنامه های جدی خود را در واردات محصولات هوندا به ایران دنبال می کند. باید دید در نهایت چه قیمتی برای این هاچبک اسپرت ژاپنی برای تایپ R در نظر گرفته می شود اما کاملا قابل پیش بینی است که بازار روی خوش به این محصول متفاوت و جذاب نشان خواهد داد.

لینک کوتاه : https://www.uead.ir/?p=13134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.