• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
0

سلتوس توربو و K5 توربو پلاک ملی دریافت کردند

  • کد خبر : 13130
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۱
سلتوس توربو و K5 توربو پلاک ملی دریافت کردند

کیا k5 توربو و کیا سلتوس توربو دو خودرو تازه وارد کره ای هستند که توسط کوشا خودرو در بازار ایران معرفی شده اند و به زودی عرضه می شوند.   کیا k5 و سلتوس دو محصول شرکت KIA بودند که از ابتدای آغاز واردات خودرو احتمال حضورشان در بازار ایران وجود داشت و خوشبختانه […]

کیا k5 توربو و کیا سلتوس توربو دو خودرو تازه وارد کره ای هستند که توسط کوشا خودرو در بازار ایران معرفی شده اند و به زودی عرضه می شوند.

 

کیا k5 و سلتوس دو محصول شرکت KIA بودند که از ابتدای آغاز واردات خودرو احتمال حضورشان در بازار ایران وجود داشت و خوشبختانه توسط کوشا خودرو واردات به ایران صورت پذیرفت. اما نسخه های ابتدایی که وارد ایران شدند چندان امکانات و مشخصات قابل توجهی نداشتند و همین موضوع باعث می شد تا متقاضیان این خودرو ها به دیگر خودرو های وارداتی نیز نگاهی داشته باشند

اما اخیرا شرکت کوشا خودرو از نسخه های کیا k5 توربو و کیا سلتوس توربو رونمایی کرد و اعلام کرد که قصد عرضه این خودرو ها را دارد. مهم ترین تفاوت این دو نسخه مربوط به بخش های فنی و امکانات و آپشن ها است که ارتقا بسیار خوبی را در این خودرو ها نسبت به نسخه های اولیه شاهد هستیم.

اکنون طبق تصاویر رسیده به دست پایگاه خبری آخرین خودرو، مشاهده می شود که خوشبختانه کیا k5 توربو و کیا سلتوس توربو پلاک ملی دریافت کرده اند و با این اوصاف می توان پیش بینی کرد که به زودی عرضه این خودرو ها در کشور آغاز می شود.

در ادامه نگاهی به مشخصات و امکانات این دو خودرو خواهیم داشت.

ویدیوی معرفی کیا K5 توربو

کیا کی ۵ توربو به موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم TGDI مجهز شده که حدود ۱۷۰ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. حداکثر گشتاور این موتور نیز معادل ۲۵۳ نیوتن متر است که در محدوده ۲۲۰۰ تا ۴۰۰۰ آر پی ام در دسترس راننده خواهد بود. گیربکس کیا کی ۵ توربو نیز از نوع ۷ سرعته دو کلاچه خشک است و نیروی موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

خوشبختانه سطح امکانات کیا کی ۵ توربو ۱۵۰۰ نسبت به مدل ۲ لیتری تنفس طبیعی بهبود پیدا کرده و حالا کیسه‌های هوای متعدد به علاوه سامانه‌های هشدار دهنده یا کمک راننده مدرن به این خودرو اضافه شده است.

سیستم ترمز اضطراری، کیسه هوای پرده‌ای، کیسه‌های هوای جانبی، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم جلوگیری از تصادف، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، سیستم هشدار سطح توجه راننده به جاده، سنسورهای پارک جلو و عقب، قابلیت انتخاب حالت رانندگی، تهویه اتوماتیک دوگانه، شارژر وایرلس، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی مالتی مدیا، استارت بدون کلید و… از مهم‌ترین تجهیزات رفاه و ایمنی کیا کی ۵ توربو ۱۵۰۰ به حساب می‌آیند.

ویدیوی معرفی کیا سلتوس توربو

نسخه جدید کیا سلتوس یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربو شارژ مجهز به سیستم پاشش سوخت مستقیم را در زیر کاپوت خود جای داده است. این پیشرانه می تواند نهایت قدرت ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۴۲ نیوتن متر را از طریق گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه خشک (DCT) به چرخ های جلو منتقل می کند.

امکاناتی نظیر؛ شش کیسه هوای ده نقطه ای، تنظیم برقی صندلی های جلو، سیستم تهویه اتوماتیک، گرم کن صندلی های جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، هشدار برخورد از جلو، سامانه رانندگی بین خطوط، رادار خط خوان، استارت دکمه ای، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل تطبیقی، اتوهلد، محدود کننده سرعت ، سیستم استارت و استاپ موتور، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور نور، چراغ روشنایی روز و… همگی از امکانات و آپشن هایی است که در نسخه توربو کیا سلتوس دیده می شود.

لینک کوتاه : https://www.uead.ir/?p=13130

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.