• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
0

ترکیبی فوق‌العاده جذاب از گذشته و حال ؛ با ب ام و ۸۵۸ CSL آشنا شوید

  • کد خبر : 13085
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷
ترکیبی فوق‌العاده جذاب از گذشته و حال ؛ با ب ام و ۸۵۸ CSL آشنا شوید

ب ام و سری ۸ اتاق E31 از خوش‌ استیل‌ ترین و ماندگارترین کوپه‌های تاریخ خودروسازی آلمان به شمار می‌رود. این خودروی فوق‌العاده زیبا که بیشتر یک گرند تورر لوکس با تکنولوژی‌های پیشرفته بود تا یک خودروی اسپرت، همواره جذابیت زیادی برای علاقه‌مندان و شرکت‌های فعال در حوزه بازسازی و احیای مدل‌های قدیمی داشته است. […]

ب ام و سری ۸ اتاق E31 از خوش‌ استیل‌ ترین و ماندگارترین کوپه‌های تاریخ خودروسازی آلمان به شمار می‌رود. این خودروی فوق‌العاده زیبا که بیشتر یک گرند تورر لوکس با تکنولوژی‌های پیشرفته بود تا یک خودروی اسپرت، همواره جذابیت زیادی برای علاقه‌مندان و شرکت‌های فعال در حوزه بازسازی و احیای مدل‌های قدیمی داشته است. تازه‌ترین پروژه بازسازی این خودرو، توسط شرکت Rein Speed Shop انجام شده؛ این پروژه آنقدر خاص و جذاب است که بدون شک دل همه را می‌برد.

 

سری ۸ احیا شده توسط شرکت Rein Speed Shop بدنه‌ای تماماً از فیبر کربن دارد و نیروی خود را از یک پیشرانه V10 دریافت می‌کند. این پیشرانه از M5 به امانت گرفته شده و قدرت بسیار زیادی دارد.  به واسطه این ویژگی‌ها Rein Speed Shop توانسته ترکیبی خیره‌کننده از زیبایی، قدرت و هیجان را ارائه دهد.

مشخصات فنی ب ام و ب ام و ۸۵۸ CSL

این پروژه بر مبنای یک دستگاه ب ام و ۸۵۰i ساخته شده است. در این نسخه، وظیفه تأمین نیرو را یک پیشرانه V12 بر عهده دارد. اما با تصمیم Rein Speed Shop این پیشرانه در ب ام و ۸۵۸ CSL جای خود را به یک موتورV10  که در اصل به M5 اتاق E60 تعلق داشته و با کد S85 شناخته می‌شود، داده است. مهندسان با بازنگری در این موتور حجم آن را از ۵ به ۵.۸ لیتر افزایش داده‌اند؛ به همین خاطر نام پروژه به ۸۵۸ CSL تغییر یافته است.

در زمان کنونی جزئیات دقیقی از خروجی موتور ۵.۸ لیتری منتشر نشده؛ با این حال می‌دانیم که موتور ۵.۰ لیتری S85 در حالت استاندارد ۵۰۷ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن ‌متر گشتاور تولید می‌کند. با توجه به افزایش حجم ۰.۸ لیتری، طبیعتاً خروجی موتور پروژه ۸۵۸ CSL از این ارقام بالاتر خواهد بود. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم که موتور ۱۲ سیلندر به کار رفته در سری ۸ در حالت استاندارد، بسته به تیپ توانی بین ۳۰۰ تا ۳۷۵ اسب بخار داشت. نکته جذاب دیگر این پروژه، ترکیب پیشرانه با یک جعبه ‌دنده دستی شش سرعته است که قطعاً لذت رانندگی را دوچندان می‌کند. این گیربکس نیرو را در اختیار چرخ‌های عقب قرار می‌دهد.

یک اثر هنری روی چهار چرخ

جذابیت‌های ب ام و ۸۵۸ CSL تنها به تغییرات پیشرانه و گیربکس محدود نمی‌شود. بدنه خودرو به کمک یک کیت فیبر کربنی به‌روزرسانی شده؛ این کیت را یک هنرمند مستقل به صورت اختصاصی طراحی کرده است. گلگیرهای پهن و باز طراحی شده به همراه سپرهای جدید، روح اسپرت بیشتری به خطوط کلاسیک سری ۸ بخشیده‌اند. یکی از برجسته‌ترین تغییرات، حذف چراغ‌های اصلی مخفی‌ شونده و استفاده از دریچه هوا‌ به جای آنها است. با این کار تهویه و تنفس پیشرانه بهبود پیدا کرده است.

از دیگر تغییرات این خودرو می‌توان به نصب قاب شفاف برای چراغ‌های عقب، اگزوزهای چهارگانه جدید و رینگ‌های آلیاژی سفارشی اشاره کرد. این پروژه خاص، به چند مدل دیگر از ب ام و اشاره‌هایی دارد. با دقت در جزئیات می‌توان ادای احترام به مدل‌هایی مثل کانسپت نازکا C2 و  M3 CSL اتاق E46 را در ۸۵۸ CSL دید.

کابینی کلاسیک و در عین حال مدرن

داخل کابین ب ام و ۸۵۸ CSL نیز بروز آوری شده است. این خودروی کلاسیک حالا از صندلی‌های سطلی جدید بهره برده و شماری از قطعات کابین خود را از M5 E60 به امانت گرفته است. از جمله این قطعات باید به غربیلک فرمان، کلیدهای کنترل دما، دسته‌ دنده و دکمه استارت اشاره نمود. این گرند تورر لوکس و قدرتمند به یک نمایشگر دیجیتال مرکزی و دکمه معروف iDrive ب ام و در کنسول مرکزی مجهز شده است.

اما خبر بد اینکه پروژه ب ام و ۸۵۸ CSL تک ساخت بوده و فقط و فقط همین یک دستگاه از آن روی کره خاکی موجود خواهد بود. خوش به حال آقا یا خانم مالک که سوار چنین خودروی بی‌نظیری خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.uead.ir/?p=13085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.