• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
0

دانگ فنگ Nammi Box راهی سوئیس میشود؛ شوک تازه به بازار خودروهای برقی اروپا

  • کد خبر : 13023
  • ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
دانگ فنگ Nammi Box راهی سوئیس میشود؛ شوک تازه به بازار خودروهای برقی اروپا

  شرکت دانگ فنگ، با عرضه یک خودروی برقی جدید و ارزان‌قیمت به نام Nammi Box در سوئیس، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. این خودرو قیمت پایه‌ای برابر با ۲۱,۹۹۰ فرانک سوئیس (معادل تقریباً ۲۵,۵۰۰ دلار یا ۱.۵ میلیارد تومان) داشته و یکی از مقرون‌ به‌ صرفه‌ ترین مدل‌های برقی است که […]

 

شرکت دانگ فنگ، با عرضه یک خودروی برقی جدید و ارزان‌قیمت به نام Nammi Box در سوئیس، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. این خودرو قیمت پایه‌ای برابر با ۲۱,۹۹۰ فرانک سوئیس (معادل تقریباً ۲۵,۵۰۰ دلار یا ۱.۵ میلیارد تومان) داشته و یکی از مقرون‌ به‌ صرفه‌ ترین مدل‌های برقی است که اکنون امکان خرید آن در قاره اروپا وجود دارد.

 

از چین به قلب اروپا

دانگ فنگ از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین خودروسازان چین به حساب می‌آید. این شرکت همکاری‌های گسترده‌ای با خودروسازان مطرح جهانی همچون، پژو، نیسان و گروه استلانتیس دارد. پس از برند هایی همچون بی وای دی و نیو، این شرکت نیز به بازارهای بین‌المللی پا گذاشته و در حال گسترش نفوذ خود در اروپا است. با وجود تعرفه‌های جدید اتحادیه اروپا برای واردات خودروهای برقی چینی، دانگ فنگ برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای قاره سبز دارد. این کمپانی برای زمینه‌ سازی حضوری پررنگ در این قاره، قصد دارد یک کارخانه بزرگ در ایتالیا احداث کند.

دانگ فنگ Nammi Box، زنگ خطری برای تمامی مدل‌های برقی اروپا

محصول جدید دانگ فنگ به باتری ۴۲.۳ کیلووات ساعتی تجهیز شده و طبق استاندارد WLTP می‌تواند تا ۳۱۱ کیلومتر (۱۹۳ مایل) را بدون نیاز به شارژ مجدد طی‌ کند. این خودرو در واقع رقیب مستقیم سیتروئن e-C3 محسوب می‌شود. نماینده سیتروئن با باتری ۴۴ کیلووات ساعتی، بردی معادل ۳۲۰ کیلومتر (۱۹۹ مایل) دارد. موتور الکتریکی به کار رفته در دانگ فنگ Nammi Box قدرتی برابر با ۹۵ اسب بخار ارائه می‌دهد. این میزان خروجی اگرچه اصلاً شگفت‌انگیز نیست، ولی برای رانندگی‌های شهری و رفتن از نقطه A به نقطه B با سرعتی مطمئنه کاملاً کفایت می‌کند!

طراحی داخلی فراتر از انتظار برای خودرویی با این قیمت

در داخل کابین دانگ فنگ Nammi Box، با ویژگی‌هایی فراتر از انتظار برای خودرویی با چنین برچسب قیمتی مواجه می‌شوید. داشبورد این خودرو میزبان یک نمایشگر مرکزی ۱۲ اینچی برای سیستم اطلاع‌رسانی-سرگرمی است. در پشت فرمان هم یک نمایشگر ۵ اینچی داده‌های لازم را در اختیار راننده قرار می‌دهد. صندلی‌ها تماماً چرمی هستند و راننده می‌تواند با جمع کردن صندلی‌های جلو فضایی مسطح و تخت در داخل کابین ایجاد کند. این ویژگی‌ در بازار چین بنا به دلایل مختلف محبوبیت زیادی دارد! جالب اینکه داشبورد نیز با روکش چرمی پوشانده شده است. این روکش دوخت الماسی‌ شکل دارد. روی کنسول میانی یک شارژر بی‌سیم تعبیه شده تا خیال راننده و سرنشینان از بابت شارژ تلفن همراه همواره راحت باشد. این امکانات برای یک خودروی ۲۵,۵۰۰ دلاری در اروپا قابل توجه هستند.

برنامه‌های بلندپروازانه دانگ ‌فنگ برای اروپا

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، Nammi Box هم‌اکنون در سوئیس عرضه می‌شود. دانگ فنگ نیم نگاهی هم به بازار خودروهای لوکس دارد و قصد دارد ماه آینده شاسی‌بلند برقی وویا ژیین را در این کشور اروپایی پرده‌برداری کند.

جنگ قیمتی در بازار خودروهای برقی چین، نیروی محرکه برای اندیشیدن به سایر بازارها

جنگ قیمتی در بازار خودروهای برقی چین بالا گرفته و این موضوع بدون شک یکی از عوامل اصلی برای گسترش حضور در سایر بازارهای بین‌المللی است. دانگ فنگ با پیشرفت‌های قابل توجهی که در سال‌های اخیر داشته، حالا اعتماد به نفس لازم برای عرضه محصولات خود در کشورهای پیشرفته را پیدا کرده است. ورود این شرکت و سایر خودروسازان چینی به قاره سبز، مصرف‌ کنندگان اروپایی را در معرض انتخاب‌های بیشتر و مدل‌های برقی مقرون‌ به‌ صرفه‌ تر قرار خواهد داد، امری که مسلماً برای برند های اروپایی یک تهدید جدی خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.uead.ir/?p=13023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.