• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
3

نشر تصاویر جدید از پروژه K112 ایران خودرو

  • کد خبر : 12727
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۸:۵۵
نشر تصاویر جدید از پروژه K112 ایران خودرو

به تازگی، جتکو تصاویر جدیدی را از پروژه K112 منتشر کرده است. اولین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو بود که ایران خودرو و سایپا از پروژه ای مشترک تحت دو عنوان ایران خودرو K112 و سایپا پاژ رونمایی کردند. خودرویی کاملاً اقتصادی بر مبنای پلت فرم رنو کویید که قرار بود به نوعی نقش جانشین پراید و تیبا را در بازار بازی کند. خودرویی که البته با گذشت چند سال، هنوز هیچ خبری به صورت رسمی […]

به تازگی، جتکو تصاویر جدیدی را از پروژه K112 منتشر کرده است.

اولین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو بود که ایران خودرو و سایپا از پروژه ای مشترک تحت دو عنوان ایران خودرو K112 و سایپا پاژ رونمایی کردند. خودرویی کاملاً اقتصادی بر مبنای پلت فرم رنو کویید که قرار بود به نوعی نقش جانشین پراید و تیبا را در بازار بازی کند. خودرویی که البته با گذشت چند سال، هنوز هیچ خبری به صورت رسمی از آن نیست.

خودروی K112 همان هاچ بک اقتصادی است که طی یک پروژه مشترک با سایپا بر مبنای رنو کویید طراحی شده و قرار است ایران خودرو و سایپا هر کدام محصول اقتصادی خود را روی این پلتفرم معرفی کنند. خودروی K112 یک هاچ بک اقتصادی کلاس A است که با هدف ارائه یک خودروی ارزان قیمت به بازار می آید. این خودرو براساس پلتفرم رنو کویید طراحی شده است و از نظر ابعاد و اندازه در محدوده کوییک و اطلس قرار می گیرد.

در تصاویر جدید جتکو شاهد آن هستیم که نمای جلو دستخوش تغییراتی شده و شکل و شمایل جلوپنجره و چراغ ها تا حد زیادی به هایما ۸S شبیه شده است. بخش زیرین سپر نیز نسبت به آن‌چه در نمایشگاه تحول به نمایش درآمده بود، متفاوت است.

مشخصات فنی

پروژه K112، یا همان خودروی اقتصادی ایران خودرو، و پاژ طبق شنیده ها به یک پیشرانه با حجم دقیق ۱۰۴۸ سی سی مجهز خواهد شد. موتور ۳F0N ایران خودرو ۱۰۴۸ سی سی حجم دارد و با سه سیلندر و ۱۲ سوپاپ به سامانه زمان بندی متغییر سوپاپ ها مجهز است. این پیشرانه که تنفس طبیعی است و پاشش سوخت آن به صورت چندنقطه ای انجام می شود، ۷۰ تا ۷۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۹۰ تا ۱۰۰ نیوتن متر تولید می کند و این امکان را فراهم می سازد در صورت نصب بر روی خودروهای کوچکی مانند محصولات کلاس A و B، مصرف سوخت بهینه ای در محدوده کم‌تر از ۵ لیتر داشته باشد. پایه پیشرانه های خانواده ۳FX، که ۳F0N هم جزو آن هاست، با استاندارد آلایندگی یورو ۶ همراه است و از نگاه بسیاری از کارشناسان، دانش فنی ماهله را با خود به همراه دارد. همچنین میزان آلایندگی این پیشرانه در حالت ایده آل ۱۱۴ گرم دی اکسید کربن به ازای هر کیلومتر پیمایش است.

لینک کوتاه : https://www.uead.ir/?p=12727

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.