کادیلاک Sollei شاهکاری که باید تولید شود

کادیلاک Sollei
کادیلاک Sollei

کانسپت جدید کادیلاک با نام Sollei بیش‌تر به یک اثر هنری شباهت دارد و علاقه‌مندان به حوزه خودرو، باور دارند این شرکت باید کانسپت سولی را به تولید برساند.


تیگو 7 پلاگین هیبرید


تیگو 7 پلاگین هیبرید

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، کادیلاک سلستیک زمانی که حدود دو سال پیش معرفی شد، نشان دهنده مسیر جدیدی برای این برند بود. این خودروی برقی سفارشی با تولید محدود، گزینه‌های سفارشی‌سازی تقریباً نامحدودی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد که مسیری جدید و جسورانه برای این برند لوکس است، اما در آینده برای خودروهای سفارشی کادیلاک چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر کانسپت کانورتیبل جدید سولی (Sollei) پیش‌نمایش مسیر آینده این خودروساز باشد، سلستیک یک درخشش کوتاه‌مدت نخواهد بود.

سولی خاطرات سیل (Ciel) در سال ۲۰۱۱ را زنده می‌کند که به همان اندازه شیک بود و هرگز به خط تولید نرسید. سولی دارای یک طراحی جدید است، اما تصادفی نیست که شبیه سلستیک باشد. این دو دارای ستون A و کابین مشابه‌اند و هر دو از پلتفرم اولتیوم استفاده می‌کنند. همه چیز در نمای عقب خودرو هاهنگ است، از جمله درهای ۱۷۳ سانتی‌متری. این خودرو دارای یک خط بدنه میانی است که از سمت پایین کشیده شده است و چراغ‌های جلو و چراغ‌های عقب جدید را به هم متصل می‌کند. تاکاهیکو سوگینوشیتا، طراح ارشد بخش خارجی این خودرو، می‌گوید این کانسپت فاقد دستگیره‌های درِ معمولی است و در عوض دکمه‌های نازکی در هاله آلومینیومی قرار داده شده است که به کابین حلقه می‌زند و به این خودرو یک طراحی تمیز و مینیمال می‌دهد.

کادیلاک فلز را در داخل و خارج با یک روکش جدید به نام آرورا رنگ آمیزی کرد، که شامل قاب شیشه جلو و پنل مشبک جلو می شود. ارین کراسلی، مدیر طراحی سلستیک گفت که این شرکت در خودروهای سفارشی خود از مواد معتبر استفاده می‌کند و به طور خاص بر عدم استفاده از پلاستیک تمرکز می‌کند. او افزود: «هر چیزی که شبیه فلز است، واقعاً فلز است.»

کابین خودرو

این کانسپت واقعاً در داخل خودرو با روکش های چوبی دست‌ساز و دقیق برش‌خورده و با جزییات دارای منافذ می‌درخشد. صندلی‌ها در سوراخ‌کاری، روکش و گلدوزی‌های خود دارای یک درونمایه آفتابی‌اند و کادیلاک رنگدانه‌های رنگین کمانی به چرم ناپا اضافه کرده است تا جلوه‌ تغییر رنگ ایجاد کند. سولی همچنین اولین کادیلاک است که دارای یک ماده زیستی جدید و تجدیدپذیر به نام Fine Mycelium است. این شرکت از آن بر روی پایه‌های شارژ و محفظه درب استفاده می‌کند. کادیلاک رنگ کرم Manila خود را برای این کانسپت احیا کرد که این شرکت در ابتدا در سال‌های ۱۹۵۷ و ۱۹۵۸ روی خودروهای خود استفاده کرده بود و همچنین چرخ‌های آلومینیومی ۲۳ اینچی که به حاشیه رفته بودند.

کادیلاک بیش از یک بار تأکید کرد که سولی فقط یک کانسپت است؛ کانسپتی که تصادفاً کابین، قسمت جلویی و پلتفرمش مشابه با سلستیک است. جان راث، معاون جهانی کادیلاک گفت: «کاری که خودرویی مانند سولی انجام می‌دهد این است که به ما این امکان را می‌دهد که به افراد خلاق در کادیلاک فرصتی برای ابراز وجود بدهیم، و من فکر می‌کنم که آن ها به خوبی برای بیان این که یک کانورتیبل چهارچرخ محرک چگونه به‌نظر می‌رسد، کار انجام داده‌اند.»

پانزده سال از زمانی که کادیلاک یک کانورتیبل (مدل ایکس‌ال‌آر) ارائه کرد، و نزدیک به ۵۰ سال از آخرین کانورتیبل الدورادو می‌گذرد. چند سال پیش، فروشندگان آن ابراز علاقه کردند که کانورتیبلی را در خط تولید بخواهند که در بخش لوکس تحت سلطه کراس اوورها و شاسی‌بلندها متمایز شود. اگر کادیلاک بخواهد به هدف «استاندارد جهانی» خود ادامه دهد، ارائه یک کانورتیبل سفارشی و خیره کننده آن را متمایز می‌کند.

۵ امتیاز از ۳ رای
تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.