کوروتZR1 مدل 2025 همه را شگفت زده می‌کند

کوروت ZR1 2025
کوروت ZR1 2025

شورولت کوروت ZR1 2025 جدید این‌جاست و به شدت قدرت‌نمایی می‌کند. این خودروی سوپراسپرت آمریکایی با موتور ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری تویین توربو قدرت ۱۰۶۴ اسب بخار و گشتاور ۱۱۲۲ نیوتون متر تولید می‌کند که حداکثر سرعت آن را به ۳۴۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.


تیگو 7 پلاگین هیبرید


تیگو 7 پلاگین هیبرید

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، اعداد و ارقام ZR1 به خودی خود قابل توجه‌اند، اما وقتی آن را با برخی دیگر از خودروهای اسپرت، سوپر اسپرت، و حتا هایپرکارهای موجود در بازار مقایسه می‌کنید، تنها در این صورت متوجه می‌شوید که موضوع واقعاً چه‌قدر عجیب است.

ZR1 از مرسدس amg one قدرتمندتر است. حتا با وجود موتور فرمول ۱، سیستم تعلیق با فناوری پیشرفته و قیمت ۵.۵ میلیون دلاری، ZR1 قدرت بیش تری نسبت به جدیدترین هایپرکار amg دارد. ZR1 1064 اسب بخار قدرت دارد و این عدد برای amg one 1063 اسب بخار است؛ کیش و مات آلمان. گشتاور آن تقریباً به اندازه یک پیکاپ دیزلی رم ۲۵۰۰ است. پیکاپ‌های دیزلی سنگین با گشتاور بالا شناخته می‌شوند، اما با ۱۱۲۲ نیوتون متر از موتور ۵.۵ لیتری V8، این ابرخودرو تقریباً به اندازه یک پیکاپ دیزلی رم ۲۵۰۰ نیروی چرخشی دارد. این پیکاپ در مقایسه با ZR1 تنها کمی بیش تر، یعنی ۱۱۵۲ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. همچنین ZR1 نسبت قدرت به وزن دیوانه‌واری دارد. از آن جایی که شورولت فقط وزن خشک ZR1 را ذکر می‌کند، فعلاً رقم دقیقی از نسبت قدرت به وزن وجود ندارد، اما اگر از وزن خشک ۱۷۰۵ کیلوگرمی ZR1 به عنوان تخمین استفاده کنیم، نسبت قدرت به وزن آن چیزی نزدیک به ۵۸۰ اسب بخار در هر تن است. حتا با وجود مایعات، ZR1 همچنان بر خودروهایی مانند بوگاتی ویرون (۴۷۴ اسب بخار بر تن) و پورشه ۹۱۸ (۴۸۵ اسب بخار بر تن) برتری خواهد داشت.

این خودرو تقریباً ۱۰۰۰ پوند (حدود ۴۵۰ کیلوگرم) سبک تر از مدل‌های تسلا یا لوسید است. باز هم، از آن جایی که شورولت فقط وزن خشک ۱۷۰۵ کیلوگرمی را ذکر کرده است، ما دقیقاً نمی‌دانیم وزن ZR1 در برابر تسلا مدل S Plaid یا لوسید Air Sapphire چه‌قدر است، اما وقتی به وزن خشک نگاه می‌کنیم، کوروت ۴۹۷ کیلوگرم سبک‌تر از مدل S و ۷۵۵ کیلوگرم سبک‌تر از Air Sapphire است. حتا با وجود مایعات، ZR1 همچنان سبک‌تر از هر یک از این خودروهای برقی کارآمد خواهد بود.

ZR1 نیروی رو به پایین بیش تر از لامبورگینی هوراکان STO دارد. کوروت ZR1 با پکیج اختیاری ZTK که باله عقب، تجهیزات آیرودینامیکی جلو، و یک گارنی فلپ روی کاپوت اضافه می‌کند، تا ۱۲۰۰ پوند (۵۴۴ کیلوگرم) نیروی رو به پایین در سرعت بالا دارد. این به اندازه برخی دیگر از خودروهای پیست قانونی در خیابان چشم‌گیر نیست، مثلاً پورشه ۹۱۱ جی‌تی۳ آر اس که ۱۸۹۶ پوند (۸۶۰ کیلوگرم) وزن وارد می‌کند، اما از لامبورگینی اوراکان STO (۹۲۶ پوند) و بسیاری دیگر بهتر است.

۴.۵ امتیاز از ۴ رای
تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.