وویا فری با سروش موتور به ایران می آید

وویا فری سروش موتور
وویا فری سروش موتور

سروش موتور قصد دارد سه مدل وویا را در سه سگمنت مختلف به بازار ایران عرضه کند و طبق اخبار رسیده، عرضه وویا فری به عنوان نخستین محصول این برند در ایران قطعی شده است.


تیگو 7 پلاگین هیبرید


تیگو 7 پلاگین هیبرید

وویا (Voyah) یکی از زیرمجموعه های دانگ فنگ چین است که در سبد محصولات خود، خودروهای برقی های‌تک را در سگمنت های گوناگون ارائه می کند. در زمان معرفی نشان وویا، کانسپت i-Free معرفی شد که خط طراحی و رویکرد دانگ فنگ را در محصولات این برند نشان می داد. پس از آن، نخستین محصول تولید انبوه این برند با نام وویا فری در کلاس کراس اوور معرفی شد و وویا دریمر هم به عنوان یک مینی ون فوق لوکس پا به بازار چین گذاشت. در نهایت نیز نوبت به سدان وویا پشن (passion) یا به زبان چینی وویا ژویگوانگ رسید تا به این ترتیب سبد محصولات وویا کامل شود. اکنون طبق اخبار جدید این سه محصول قرار است توسط سروش موتور به بازار ایران (به صورت وارداتی) عرضه شوند و در این بین ورود فری قطعی شده است.

ظاهر و کابین وویا فری

در وویا فری خبری از الگوبرداری ها و کپی برداری های متداول در خودروهای چینی نیست و یک زبان طراحی خاص برای این نشان در نظر گرفته شده است. البته با تمام این تفاسیر، طراحی عقب فری تا حدودی شبیه به پورشه کاین است، اما این شباهت آن قدر زیاد نیست که آن را کپی برداری قلمداد کنیم.

در نمای جلو، چراغ های باریک تمام ال ای دی را داریم که بین آن ها جلوپنجره ای چندضلعی با گرافیک خطوط عمودی کرومی قرار گرفته است. البته با توجه به برقی بودن خودرو، جلوپنجره بیش تر جنبه تزیینی دارد. در نمای کناری نیز شیب سقف و دستگیره های مخفی شونده بیش از هر چیز دیگری به چشم می آیند.

در بخش داشبورد وویا با یک کراس اوور کاملاً مدرن با سه مانیتور مواجه هستیم. پوسته پایینی داشبورد به نسبت تکه بالایی طراحی ساده تری دارد و خبری از دسته دنده نیز در کنسول میانی نیست و به‌جای آن پد شارژر وایرلس تعبیه شده است. فرمان سه شاخه نیز با کروم کاری های به‌کاررفته در آن، طراحی خوبی را ارائه می دهد. از امکانات ویژه وویا می توان به رادارهای کمک رانندگی و سیستم خودران، دستیار صوتی، سه نمایشگر مجزا، شارژر وایرلس، سقف شیشه ای، نور پردازی کابین، گرم‌کن و سردکن صندلی های جلو، آینه الکتروکرومیک و… اشاره کرد.

مشخصات فنی

وویا فری سروش موتور
وویا فری سروش موتور

فری (Free) یک کراس اوور سایز متوسط از برند وویا به حساب می آید. تولید این خودرو بر مبنای پلتفرم ESSA دانگ فنگ انجام شده است و براساس ساختار همین پلتفرم، دو پیشرانه برقی را سوار بر دو محور خودرو داریم که به صورت ترکیبی نهایت قدرت ۴۸۳ اسب بخار را به همراه بیشینه گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر تولید می کنند. با این قدرت بالا و توزیع آنی گشتاور، شتاب‌گیری وویا فری در تنها ۴.۵ ثانیه رقم می خورد. ظرفیت باتری های این خودرو نیز ۱۱۵ کیلووات ساعت اعلام شده است. این خودرو دارای نسخه های محور عقب و پلاگین هیبرید نیز است.

وویا فری چه مشخصاتی دارد؟

فری (Free) یک کراس اوور سایز متوسط از برند وویا به حساب می آید. تولید این خودرو بر مبنای پلتفرم ESSA دانگ فنگ انجام شده است و براساس ساختار همین پلتفرم، دو پیشرانه برقی را سوار بر دو محور خودرو داریم که به صورت ترکیبی نهایت قدرت ۴۸۳ اسب بخار را به همراه بیشینه گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر تولید می کنند.

وویا فری چه امکاناتی دارد؟

از امکانات ویژه وویا می توان به رادار های کمک رانندگی و سیستم خودران، دستیار صوتی، سه نمایشگر مجزا، شارژر وایرلس، سقف شیشه ای، نور پردازی کابین، گرم‌کن و سردکن صندلی های جلو، آینه الکتروکرومیک و… اشاره کرد.

۳.۹ امتیاز از ۷ رای
تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.