نسل جدید تویوتا کرولا سال ۲۰۲۶ عرضه می شود

تویوتا کرولا ۲۰۲۶
تویوتا کرولا ۲۰۲۶

طبق شنیده ها نسل جدید کرولا در سال ۲۰۲۶ با دو مدل بنزینی و پلاگین هیبرید عرضه خواهد شد.


تیگو 7 پلاگین هیبرید


تیگو 7 پلاگین هیبرید

پس از شش سال حضور در بازار، نسل کنونی تویوتا کرولا به پایان خود نزدیک می شود و کمپانی تویوتا در حال کار روی نسخه جدید این سدان است. اولین نمایش نسل جدید کرولا برای سال ۲۰۲۶ برنامه ریزی شده است و طبق شنیده ها نسخه پلاگین این خودرو قادر به پیمایش ۲۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. عددی که رقابت را برای چینی ها سخت خواهد کرد.

تویوتا کرولا ۲۰۲۶

مجله ژاپنی Best Car اطلاعاتی از پشت صحنه نسل سیزدهم تویوتا کرولا منتشر کرده است. مانند همیشه، این سدان با نسخه های هاچ‌بک و استیشن واگن همراه خواهد بود که در چندین بازار دیگر عرضه می شود.

این نشریه می‌گوید که طراحی نسل جدید کرولا بر «ارتفاع کم» تأکید دارد که این رویه سبب بهبود آیرودینامیک و در نتیجه کاهش مصرف سوخت می شود. این مجله بر این باور است که پریوس جدید الهام‌ بخش بصری طراحی جدید کرولا خواهد بود.

نکته مهم کرولا قوای فنی آن است. نشریه Best Car استفاده از یک موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۳۰ اسب بخار قدرت را برای نسخه های پایه پیش بینی کرده است. همچنین برای کرولا جدید سیستم فول هیبریدی (HEV) نیز استفاده خواهد شد. یک نوع توربو با ۱۸۰ اسب بخار قدرت هم وجود خواهد داشت که عملاً جایگزین موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی می شود. برای اولین بار، کرولا جدید دارای سیستم PHEV خواهد بود، که پیش بینی شده است این مدل دارای رنج پیمایشی برابر با ۲۱۰۰ کیلومتر باشد.

همچنین تویوتا اعلام کرده طراحی جدید پیشرانه هایش به گونه ای است که ابعاد کوچک تر و دارای پیستون کوتاه‌تر خواهند بود که به طراحان اجازه می‌دهد خودروهایی با ارتفاع کاپوت پایین‌تر طراحی کنند و آیرودینامیک را بهبود بخشند.

۵ امتیاز از ۳ رای
تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.