• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
4
اسد کرمی، رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران:

پزشکیان نبض خودرو را گرفت/ چشم انداز کاهش قیمت اتومبیل و آزادشدن واردات

  • کد خبر : 12522
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹
پزشکیان نبض خودرو را گرفت/ چشم انداز کاهش قیمت اتومبیل و آزادشدن واردات
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران با تصریح این نکته که واردات خودرو از دغدغه ها و مسائل مورد نظر پزشکیان بوده، احتمال می دهد که در این هفته با کاهش قیمت خودرو مواجه شویم.

با انتخاب مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به عنوان منتخب مردم و در جایگاه نهمین رئیس قوه مجریه ایران، نبض بسیاری از صنوف و واحدهای صنفی که در سال های گذشته درگیر تورم و گرانی و اقتصاد دستوری از رکود شدید رنج می بردند در دستان کسی قرارگرفت که حامیانش او را طبیب ایران خطاب می کنند.

بحث خودرو از آن دست مواردی است که به ویژه در میزگردهای اقتصادی و مناظره های نامزدها با همین محور، مورد توجه قرارگرفت؛ آزادکردن واردات خودرو و انتقاد پزشکیان با طرح این پرسش؛ «مملکت را به جایی رسانده ایم که مردم حتی به واردات خودروی دست دوم هم راضی شده اند.»

اما قیمت خودرو در روزی که با طلوعش با تائید ریاست جمهوری این کاندیدای ریاست جمهوری آغاز شد، شنبه، ۱۶ تیر ۱۴۰۳،  ثابت ماند و هیچ تغییری نداشت کارشناسان هم گفتند با توجه به این انتخاب،  احتمالا قیمت ها روندی ککاهشی خواهند داشت.

اسد کرمی، رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره به صحبت های مسعود پزشکیان، مبنی بر آزادکردن واردات، می گوید: بنا بر گفته های به حق او؛ چرا ما باید محتاج واردات اتومبیل های دست دوم باشیم؟

او بر این نکته تاکید می کند که باید واردات خودرو آزاد شود و مردم بتوانند خودروهای خود را خریداری کنند.

کرمی با تصریح این نکته که واردات خودرو از دغدغه ها و مسائل مورد نظر پزشکیان بوده، احتمال می دهد که در این هفته با کاهش قیمت  خودرو مواجه شویم.

از او درخصوص بحث دلال ها می پرسیم و این که به گفته پزشکیان در مناظرات، هر ایرانی باید بتواند با قیمت مناسب خودروی نو، مدل بالا و استاندار خریداری کند. رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو، می گوید اگر انشاالله آقای پزشکیان بتواند واردات را آزاد کند و واردات هم زیر نظر شرکت های انحصاری نباشد و دستور دولت هم از روی آن برداشته شود، ، دست بسیاری از دلالان کوتاه می شود.

نکته مهم دیگری که کرمی به آن اشاره می کند این است که اگر خود اتحادیه آستین بالا زده، همکاری کرده و با دولت جلو برود تا از طریق اتحادیه، معاملات و واردات، ارزش پیدا کنند و این اگر دست اتحادیه باشد، خود به خود دست دلالان کوتاه می شود.

به ین ترتیب علاوه بر وزرا و سایر مسئولان و متولیان اقتصادی، این اتحادیه صنف نمایشگاه های خودرو است که نقشی اساسی در این زمینه داشته؛ به گفته کرمی، اتحادیه صحبت های لازم را انجام داده، آمادگی دارد و به احتمال بالا وارداتی هم که در خصوص جانبازان صورت می گیرند با نظر اتحادیه باید به اعضا تحویل داده شده و قیمت گذاری شود.

لینک کوتاه : https://www.uead.ir/?p=12522

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.