13:13:08
    امروز : یکشنبه - ۱۷ فروردین - ۱۴۰۴
1

تقابل تکنولوژی مدرن باتری ها: تعویض باتری یا شارژ سریع؟

  • کد خبر : 22284
  • ۳۰ اسفند ۱۴۰۳ - ۰:۵۴
تقابل تکنولوژی مدرن باتری ها: تعویض باتری یا شارژ سریع؟

به گزارش پایگاه خبری «اتحادیه خودرو»، این دو کمپانی با همکاری یکدیگر در حال ایجاد یک اتحاد قدرتمند برای ساخت بزرگترین شبکه تعویض باتری در جهان هستند. سند مشارکت استراتژیک بین این دو شرکت در تاریخ ۱۷ مارس امضا شد. این توافق از جنبه‌های مختلف بسیار بزرگ و تأثیرگذار است. این دو کمپانی نه تنها […]

به گزارش پایگاه خبری «اتحادیه خودرو»، این دو کمپانی با همکاری یکدیگر در حال ایجاد یک اتحاد قدرتمند برای ساخت بزرگترین شبکه تعویض باتری در جهان هستند.

سند مشارکت استراتژیک بین این دو شرکت در تاریخ ۱۷ مارس امضا شد. این توافق از جنبه‌های مختلف بسیار بزرگ و تأثیرگذار است.

این دو کمپانی نه تنها در حال ساخت بزرگترین و پیشرفته‌ترین شبکه خدمات تعویض باتری برای خودروهای سواری هستند بلکه از نقاط قوت خود در بخش توسعه فناوری، مدیریت، ایجاد پلتفرم‌ ها و تأثیر برند استفاده می‌کنند. 

 

در ابتدا Nio و CATL شبکه‌ های تعویض باتری خود را تقویت کرده و سرعت پذیرش و پیشرفت خدمات تعویض باتری را افزایش خواهند داد. کمپانی CATL از Nio در توسعه شبکه تعویض باتری حمایت خواهد کرد، در حالی که استاندارد های فنی Choco-Swap و شبکه آن به مدل‌ های جدیدی که توسط برند جدید نیو یعنی firefly توسعه می‌یابند معرفی خواهد شد.

یکی از مقامات کشور چین اوایل امسال اعلام کرد که برنامه‌ریزی کرده است تا بیش از ۲۰,۰۰۰ نقطه شارژ فوق‌سریع را در ۴۲۰ شهر چین راه‌اندازی کند که توسط هر دو شرکت Nio و CATL اداره خواهند شد. این در حالی است که قبلاً ۱۳,۰۰۰ نقطه شارژ در ۲۱۳ شهر چین از طریق CAMS در دسترس قرار گرفته است. همچنین کمپانی Li Auto برنامه دارد شبکه سوپرشارژر خود را از حدود ۱,۹۰۰ ایستگاه فعلی به ۴,۰۰۰ ایستگاه تا پایان سال گسترش دهد. از سوی دیگر شرکت ZEEKR حدود ۱,۵۰۰ ایستگاه سوپرشارژ ساخته است و این بدون در نظر گرفتن شبکه سوپرشارژر تسلا است. به این ترتیب، شارژ کردن خودرو های الکتریکی به یک عادت رایج و همه‌گیر برای اکثر مالکان خودرو های انرژی‌ جدید NEV در چین تبدیل شده است.

بنیانگذار، رئیس و مدیرعامل CATL پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۳۰ تعویض باتری، شارژ خانگی و شارژ عمومی هر کدام یک‌سوم بازار را به خود اختصاص خواهند داد. او همچنین اضافه کرد: به نظر شخصی من، شارژ کردن همچنان به عنوان «راه اصلی» و تعویض باتری به عنوان «راه فرعی» در صنعت خودروهای الکتریکی چین باقی خواهد ماند.

به هر حال، همکاری Nio و CATL در زمینه تعویض باتری و اخبار کمپانی BYD درباره شارژ فوق‌سریع مگاواتی، پیامدهای گسترده‌ای برای صنعت در زمینه زیرساخت‌های شارژ و نحوه استفاده مصرف‌کنندگان چینی از خودروهای الکتریکی خود دارند. ممکن است ما شاهد وقوع دو مورد از ۱۰ رویداد برتر صنعت در سال ۲۰۲۵ در یک روز بوده باشیم.

 

دانلود با کیفیت

لینک کوتاه : https://www.uead.ir/?p=22284

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.