• امروز : سه شنبه - ۲ بهمن - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 January - 2025
2

آغاز پیش تولید موسو گرند خان در ایران

  • کد خبر : 20429
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱
آغاز پیش تولید موسو گرند خان در ایران

صنایع خودروسازی ایلیا آذرماه ۱۴۰۳ به صورت رسمی از پیکاپ دو کابین دو دیفرانسیل موسو گرند-خان از ساخته‌های شرکت KGM کره جنوبی (سانگ‌یانگ) رونمایی کرد تا ورود تنها کره‌ای مونتاژی به بازار خودرو کشور را جشن بگیرد. حالا در مدت زمانی کوتاه پس از این رونمایی، اولین بخش از سری قطعات منفصله (K D) موسو […]

صنایع خودروسازی ایلیا آذرماه ۱۴۰۳ به صورت رسمی از پیکاپ دو کابین دو دیفرانسیل موسو گرند-خان از ساخته‌های شرکت KGM کره جنوبی (سانگ‌یانگ) رونمایی کرد تا ورود تنها کره‌ای مونتاژی به بازار خودرو کشور را جشن بگیرد.

حالا در مدت زمانی کوتاه پس از این رونمایی، اولین بخش از سری قطعات منفصله (K D) موسو گرند-خان جهت پیش تولید یا همان فرآیند تست خط تولید و سپس آغاز مونتاژ داخلی به ایران رسیده است. در نتیجه  به زودی شاهد تردد اولین سری از خودروهای تولیدی موسو گرند-خان در دو تیپ سیگنیچر (تیپ فول آپشن) این محصول کره‌ای در خیابان‌های کشور خواهیم بود.

بر خلاف آنچه در پلتفرم‌های اجتماعی غیر تخصصی مبنی بر چینی یا هندی بودن محصولات KGM رواج یافته است باید تاکید کرد که این تصور اشتباه از همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک میان سانگ‌یانگ و ماهنیندرا در حدود یک دهه پیش سرچشمه گرفته و همچنین تشابه نام و حروف و کلمات کره ای با چینی در اذهان، چینی بودن این برند شکل گرفته است.  از این رو تنها خط تولید محصولات سانگ‌یانگ امروزی از شرکت KGM کره جنوبی در شهر پیونگ تائک (Pyeongtaek) واقع در استان چیونگی (Gyeonggi) واقع در جنوب سئول (شمال غرب کشور کره جنوبی) است.

همچنین باید تاکید کرد که وجود خط تولید سانگ‌یانگ در یک کشور ثانویه (همانند خط تولید صنایع خودروسازی ایلیا یا سایر نقاط جهان) به معنای تملک خط از سوی کشور مونتاژ کننده نیست. از این رو قطعات رسیده موسو گرند-خان به بازار ایران مستقیما در خاک کشور کره جنوبی تولید شده و به ایران ارسال شده است.

موسو گرند-خان یک پیکاپ دو کابین دو دیفرانسیل کاملا مدرن لوکس و اسپرت است که بر خلاف سایر شاسی بلندها که بر پلتفرم خودروهای پیکاپ شکل می‌گیرند، مستقیما بر پلتفرم شاسی بلند رکستون G4 توسعه یافته است. از این رو ضمن داشتن پیشرانه ۲.۰ لیتری توربو تزریق مستقیم (T-GDI) توانمند با استاندارد آلایندگی یورو ۶ به توان ۲۲۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتون.متر، سیستم انتقال نیرو دو دیفرانسیل موقت انتخابی (۴WD) با کنترل الکترونیکی و قفل دیفرانسیل عقب، به دلیل در اختیار داشتن سیستم تعلیق جناغی دوبل در جلو و مولتی لینک (از نوع ۵ لینک) در عقب، سواری آفرود بسیار نرم و لذت‌بخش و پایداری درون شهری بی‌مانندی به همراه دارد.

یکی از مهم‌ترین برگ‌های برنده موسو گرند- خان در بازار پیکاپ‌های دو کابین دو دیفرانسیل سایز متوسط بازار امروزی ایران ضمن داشتن کیفیت ساخت بسیار بالا و سطح امکانات رفاهی قابل توجه (مخصوصا در تیپ فول آپشن سیگنیچر)، داشتن قیمت بسیار رقابتی ۳ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومانی در تیپ پریمیوم سیگنیچر و ۲ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومانی در نسخه آفرودی ساهارا است. گارانتی ۵ ساله یا ۱۵۰ هزار کیلومتری نیز برای هر دو تیپ یکسان است. در نتیجه این محصول از برند خوشنام کره‌ای سانگ‌یانگ در بازه بسیار رقابتی میان ژاپنی‌های دست دوم گران قیمت و بسیار نزدیک به رقبای چینی مونتاژی بازار قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://www.uead.ir/?p=20429

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.