به گزارش پایگاه خبری «اتحادیه خودرو»، طبق اطلاعات منتشر شده توسط اداره حمل و نقل مکزیک، فروش برند ای لوکس از ژانویه تا نوامبر ۸٫۱ درصد کاهش داشته است.
در آمریکای لاتین با جمعیت ۱۲۹ میلیون نفر، فروش آئودی ۲۱٫۹ درصد و مرسدس بنز ۹٫۸ درصد کاهش داشته است. همچنین BMW و برند زیرمجموعه یعنی Mini هم افزایش فروش نداشته است.
شرکت Motornation که مسئول فروش برند های چینی BAIC ، JMC و Changan در مکزیک است، اعلام کرد که فروش کمپانی در ۱۱ ماه اول سال ۲۰۲۴ حدود ۸٫۸ درصد و برند زیرمجموعه چری یعنی Jetour هم ۱۳۱ درصد افزایش فروش را ثبت کردهاند.
طبق آمار رسمی، برند های چینی ۹٫۳ درصد از بازار خودروی مکزیک را در اختیار دارند.
مردم کشور های آمریکای لاتین روز به روز تمایل بیشتری به خرید محصولات برند های چینی دارند، برند هایی که تا ۵ سال قبل حتی اسم آنها را نشنیده بودند. محصولات برند های چینی در سگمنت های مختلف امکانات بیشتری ارائه میکنند و قیمت مناسبی دارند، مخصوصا سگمنت پیکاپ ها و کراساور های لوکس بسیار پرطرفدار هستند.
دولت مکزیک از سال ۲۰۲۰ برای مالیات واردات خودرو های برقی استثنا قائل شده و برند های آسیایی نهایت استفاده را از این قوانین میکنند.
قیمت رقابتی یک عنصر کلیدی در محصولات چینی است، برای مثال اگر یک خودرو در سگمنت خاص از برند های مشهور ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار قیمت داشته باشد، میتوان با حدود ۲۷ هزار دلار یک محصول از برند های چینی در همان سگمنت و با امکانات مشابه خریداری کرد.
شرکت BYD یک مدل پیکاپ لوکس الکتریکی و پلاگین هایبرید را با قیمت ۵۰ هزار دلار و یک مدل خودروی کامپکت الکتریکی را به قیمت ۱۷ هزار دلار در مکزیک عرضه میکند.
برند پرمیوم Zeeker هم محصولات لوکس خود را با قیمت حدودی ۴۰ هزار دلار در این کشور به فروش میرساند.
دانلود با کیفیت