به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی «اتحادیه خودرو»، افزایش روزانه تولید خودرو با تمرکز رسیدن به بیش از ۲۰۰۰دستگاه خودرو برای هر خودروساز بزرگ مورد تاکید قرار گرفت.
در این جلسه نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان درباره مشکلات تامین ارز و احیا شورای سیاست گذاری خودرو صحبت کرد.
مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان ایران نیز در سخنان کوتاهی از تفاوت قیمت مواد اولیه داخلی با خارجی و نحوه قیمتگذاری سخن گفت و از امکان ترخیص ۹۰ درصدی از کمرگ و برات ارزی مدت دار، مصوبه در شورای پول و اعتبار تشکر و قدردانی کرد.
مهندس مرادی مدیرعامل عقاب افشان از نبودن سوخت یورو۶ و مشکلاتی که برای خودروهای تجاری ایجاد می شود گلایه کرد.
بهرام شریعت از شرکت مدیران خودرو ایده امکان بهره برداری از معادن فلزات اساسی و فروش به قیمت واقعی و ثبت سفارش به مدت دوسال و آزاد سازی قیمت خودرو را مطرح کرد.
یزدان بخش دبیرکمیته خودرو و قطعات اتاق بازرگانی ایران از امکان صادرات به روسیه و برنامه ریزی برای تهیه برنامه صادراتی خودرو ایرانی به این کشور در مقابل واردات شرکت لادا به ایران نکاتی را بیان کرد.
در ادامه فرشاد مقیمی از خروج انحصار خودرو و زمان تعیین قیمت این محصول توسط شرکت ها با توجه به بازار متنوع و رقابتی همچنین برنامه برای تخصیص سهیمه ارز ۱۴۰۴ به صنایع خودرو و قطعه سازی نکاتی را بیان کرد.
مفتح قائم مقام وزیر صمت نیز از امکان طرح مشکلات این صنعت در فضای ایجاد شده در شورای گفت و گو با حضور بخش خصوصی و دولت و الزام به پیگیری موضوعات مصوب مواردی را بیان کردند.
به دلیل حل بحران گازی در کشور، وزیر صمت برای برگزاری نشست با وزیر نفت جلسه را ترک کرد.
دانلود با کیفیت