آئودی با ایجاد تغییراتی در عرضه محصولاتش در چین، از سال آینده نشان همیشگی این کارخانه را از مدلهای جدیدش حذف خواهد کرد. آئودی همزمان …
آئودی با ایجاد تغییراتی در عرضه محصولاتش در چین، از سال آینده نشان همیشگی این کارخانه را از مدلهای جدیدش حذف خواهد کرد. آئودی همزمان با اعلام این خبر برای نمایش تصویری از مدلهای جدیدش در چین یک کانسپت الکتریکی به نام E رونمایی کرد.
نشان جدید آئودی به جای چهار حلقه پیوسته که حدود یک قرن لوگوی این شرکت بوده، نام آئودی را با حروف بزرگ نمایش میدهد. گرنوت دولنر، مدیر آئودی میگوید دلیل انتخاب نشان تازه ایجاد فاصله بین مدلهای جدید و مدلهای کنونی کارخانه است.
آئودی میگوید محصولاتی که با نشان جدید به بازار عرضه میشوند برای نیاز و سلیقه خاص مشتریان چینی طراحی شدهاند؛ مشتریانی که جوانتر هستند و به امکانات پیشرفته دیجیتال و فناوری خودران علاقه دارند.
مدلهایی که نشان جدید دارند با همکاری کارخانه SAIC، شریک چینی آئودی تولید میشود. خودروساز آلمانی میگوید این همکاری سرعت طراحی و مهندسی ماشین را سی درصد افزایش داده و هزینه تولید را کمتر کرده است.
کانسپت E ساده و مدرن است و اتاقش با ترکیبی از چوب و پارچه طراحی شده است. اطلاعات روی یک نمایشگر با وضوح بالا نمایش داده میشود که سراسر جلوی ماشین را پوشانده است. راننده و سرنشینان میتوانند با دستور صوتی بخشهای مختلف ماشین را کنترل کنند. سیستم عامل ماشین هم یک فروشگاه دارد که میتوان با خرید برنامههای مختلف امکاناتی به ماشین اضافه کرد.
ماشینها بر روی پلتفرمی ساخته میشود که با همکاری آئودی و SAIC طراحی شده است. قویترین مدل دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۷۶۴ اسب بخار نیرو تولید میکند و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش ۳.۷ ثانیه است. ماشین همچنین امکان شارژ سریع دارد و به گفته کارخانه میتوان باتریها را در ده دقیقه به اندازه ۳۷۰ کیلومتر حرکت شارژ کرد.
چین با پیشبینی فروش حدود ۲۵ میلیون دستگاه ماشین در سال ۲۰۲۴ بزرگترین بازار خودروی جهان است. فروش ماشینهای الکتریکی در چین به سرعت در حال رشد است. سال گذشته در این کشور حدود حدود ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه ماشین الکتریکی فروخته شد.
با این حال آئودی نتوانسته از بازار ماشینهای الکتریکی به اندازه رقیبان چینیاش سهم بگیرد. این شرکت در شش ماه اول سال ۲۰۲۴ کمتر از ده هزار دستگاه ماشین الکتریکی فروخت، در حالی که فروش زیکر و نیو، دو رقیب چینی آئودی در این مدت هشت برابر بود.
مدلهای جدید آئودی در دو سال آینده به بازار چین عرضه خواهد شد. این شرکت اعلام کرده فروش شاسیبلندهای الکتریکی Q4 و Q5 را با نشان همیشگی آئودی در چین ادامه خواهد داد و مدلهای بنزینیاش را هم در این بازار به روز خواهد کرد.