• امروز : جمعه - ۲ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 22 November - 2024
3

سایپا: در هیچ جای جهان خودرو در بورس عرضه نمی‌شود

  • کد خبر : 17069
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳
سایپا: در هیچ جای جهان خودرو در بورس عرضه نمی‌شود

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: عرضه خودرو موضوعی بسیار مهم است که بر اساس شرایط مشخص صورت می‌پذیرد و … معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: عرضه خودرو موضوعی بسیار مهم است که بر اساس شرایط مشخص صورت می‌پذیرد و در هیج جای جهان عرضه خودرو از طریق بورس انجام […]

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: عرضه خودرو موضوعی بسیار مهم است که بر اساس شرایط مشخص صورت می‌پذیرد و …

سایپا: در هیچ جای جهان خودرو در بورس عرضه نمی‌شودسایپا: در هیچ جای جهان خودرو در بورس عرضه نمی‌شود

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: عرضه خودرو موضوعی بسیار مهم است که بر اساس شرایط مشخص صورت می‌پذیرد و در هیج جای جهان عرضه خودرو از طریق بورس انجام نمی‌شود.

مهدی آقاطاهریان، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: با عرضه خودرو در دوره گذشته در بورس، بیشترین زیان برای مصرف‌کننده واقعی ایجاد شد چرا که به یکباره فاصله قیمت کارخانه و بازار افزایش حدود ۵۵ درصدی را تجربه کرد، در صورتی که اگر این افزایش قیمت با همین تیراژ فعلی خودروسازها در دو نوبت به خودروسازهای داخلی داده می‌شد نه زیان انباشته‌ای بوجود می‌آمد نه مصرف‌کننده واقعی دچار سختی در خرید می‌شد.

 وی با بیان اینکه بروزرسانی قیمت خودرو، همچون رستم فرض شده و از عنوان آن واهمه داریم، گفت: این درحالی است که شرایط قیمت‌گذاری در قانون به صراحت آمده است و می‌بایست مطابق صورت‌های مالی شش ماهه به خودروسازان تعدیل قیمت داده شود.

 آقاطاهریان گفت: تنها راه تنظیم بازار خودرو افزایش عرضه و رقابتی شدن بازار است که در رده خودروهای بالای یک میلیارد تومان این اتفاق در حال انجام است و در این رده قیمتی، شرکت‌ها مجبور به عرضه خودرو به صورت اقساطی هستند.

 معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا افزود: تصمیمات در حوزه تنظیم بازار خودرو می‌بایست با نظرات کارشناسی و همفکری تمامی خودروسازهای داخلی اتخاذ شود و تا کنون قرعه‌کشی و اولویت‌بندی به هیچ عنوان نتوانسته مشکل تنظیم بازار را حل کند چرا که به این روش به بازار این پیام داده می‌شود که تا دو سال آینده عرضه‌ای وجود ندارد.

وی افزود: تنها راه حل این موضوع، افزایش تیراژ و عرضه متناوب و حذف واسطه‌ها است که راهکار آن موجود می‌باشد.

آقاطاهریان در پایان از همه دلسوزان صنعت خودرو درخواست کرد اجازه ندهند تصمیمات غیرکارشناسی باعث بروز خسارت‌های بیشتر به صنعت خودروسازی شود.

لینک کوتاه : https://www.uead.ir/?p=17069

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.