به گزارش پایگاه خبری «اتحادیه خودرو»، این کمپانی درآمد سالیانه ۷۶ میلیارد پوند دارد.
او در سال ۱۹۶۲ در رشته معماری از دانشگاه Cornell University نیویورک فارغالتحصیل شد و بلافاصله به هند بازگشت تا در کمپانی که پدر پدربزرگش که حدودا یک قرن پیش بنا کرده بود مشغول به کار شود، این کمپانی امروزه به اسم تاتا شناخته میشود و در بخش های مختلف صنعتی فعالیت دارد.
او در چندی از شرکت های زیرمجموعه کمپانی تاتا فعالیت کرد که کمپانی آهن Tata Steel Ltd جزو آنها بود. او بعد ها در کمپانی National Radio & Electronics کار کرد و باعث شد این کمپانی از حالت ضرر دهی به سود قابل توجه و افزایش سهام دست پیدا کند.
راتان در سال ۱۹۹۱ پس از بازنشستگی عمویش کنترل کمپانی را در دست گرفت و با وضع قوانین جدید و سختگیرانه پایه های پیشرفت و اقتدار خود را محکم کرد. او که به شدت میل به جوانگرایی در صنعت داشت سن بازنشستگی را کم کرد و نیرو های جوان، زبده و با استعداد را به کار گرفت.
در سال ۱۹۹۶ با تاسیس کمپانی Tata Teleservices که در زمینه ارتباطات فعالیت میکرد، بخش IT شرکت خود را به سود دهی کلان رساند، کمپانی Tata Consultancy هم در این بخش قرار میگیرد که سال ۲۰۰۴ رسما فعالیت خود را آغاز کرد.
تاتا در سال ۲۰۰۰ میلادی شرکت چای بریتانیایی به نام Tetley را با پرداخت ۴۳۲ میلیون دلار خرید و در سال ۲۰۰۷ شرکت فولاد انگلیسی-آلمانی Corus را با پرداخت ۱۳ میلیارد دلار به امپراتوری خود اضافه کرد.
شرکت Tata Motors برند های معروف انگلیسی Jaguar و Land Rover را به قیمت ۲٫۳ میلیارد دلار از کمپانی فورد خریداری کرد.
تاتا ارزانترین خودروی جهان به قیمت ۱۲۰۰ دلار را در هند تولید کرد که با نام Tata Nano شناخته میشود. با اینکه این خودروی آرزوی راتا برای تولید خودروی ارزان قیمت بود اما به دلیل امنیت بسیار پایین فقط یک دهه پس از شروع از خط تولید خارج شد.
راتان در سال ۲۰۱۲ و در ۷۵ سالگی بازنشسته شد ولی در سال ۲۰۱۶ دوباره به سمت خود بازگشت. او در دوران بازنشستگی در استارتاپ های زیادی سرمایهگذاری کرد که به موفقیت های چشمگیری دست یافتند.
او طی سالها جوایز بسیاری دریافت کرد، یکی از مهمترین آنها جایزه Padma Vibhushan در سال ۲۰۰۸ بود که در واقع دومین جایزه افتخار برای افراد غیرنظامی است.
دانلود با کیفیت