• امروز : شنبه - ۳ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 23 November - 2024
5

سکوت بزرگترین خودروسازان به ضرر آیندگان

  • کد خبر : 15215
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۹:۰۸
سکوت بزرگترین خودروسازان به ضرر آیندگان

به گزارش پایگاه خبری «اتحادیه خودرو» به نقل از ایسنا، شرکت خودروسازی ولوو و ده ها تولیدکننده صنعتی از بروکسل خواسته‌اند تا به برنامه‌ای برای توقف فروش خودروهای موتور احتراقی جدید از سال ۲۰۳۵ پایبند بماند. اما بزرگترین خودروسازان اروپا سکوت کرده‌اند. بر اساس بیانیه‌ای که با بلومبرگ به اشتراک گذاشته شد، ۵۰ شرکت از […]

به گزارش پایگاه خبری «اتحادیه خودرو» به نقل از ایسنا، شرکت خودروسازی ولوو و ده ها تولیدکننده صنعتی از بروکسل خواسته‌اند تا به برنامه‌ای برای توقف فروش خودروهای موتور احتراقی جدید از سال ۲۰۳۵ پایبند بماند. اما بزرگترین خودروسازان اروپا سکوت کرده‌اند.

بر اساس بیانیه‌ای که با بلومبرگ به اشتراک گذاشته شد، ۵۰ شرکت از اتحادیه اروپا خواستند تا این سیاست را حفظ کند. آنها استدلال کردند که این بخش برای سرمایه گذاری و حمایت برای دستیابی به اهداف اتحادیه اروپا به اطمینان نیاز دارد.

جیم روآن، مدیر اجرایی ولوو اظهار کرد که الکتریکی‌سازی بزرگترین اقدامی است که صنعت ما می‌تواند برای کاهش ردپای کربن خود انجام دهد. هدف ۲۰۳۵ برای همسو کردن همه سهامداران در این سفر و تضمین رقابت پذیری اروپا بسیار مهم است.

شرکت ریویان و اوبر تکنالوجیز و همچنین ایکه‌آ سوئدی و شرکت انرژی ایبردرولا از جمله شرکت‌هایی بودند که بروکسل را برای ادامه مسیر تحت فشار قرار دادند.

اهداف اتحادیه اروپا برای آلایندگی خودروها در ماه‌های اخیر مورد انتقاد قرار گرفته است، زیرا تولیدکنندگان با کاهش سرعت فروش، به‌ویژه مدل‌های برقی مقابله می‌کنند. فولکس‌واگن برای اولین‌بار، در حال بررسی تعطیلی کارخانه‌هاست، در حالی که صنعت نسبت به جریمه های چند میلیارد یورویی برای از دست دادن اهداف کربن ۲۰۲۵ هشدار داده است.

خود ولوو اخیراً هدف خود را برای فروش فقط وسایل نقلیه تمام الکتریکی تا پایان این دهه رها کرده است و به دلیل کاهش تقاضا، از جاه‌طلبی‌های خودروهای الکتریکی عقب نشینی کرده است.

حمل ونقل تنها بخشی است که طی ۳۰ سال گذشته شاهد رشد انتشار گازهای گلخانه‌ای در اروپا بوده است و این روندی که اگر بخواهد این بلوک به هدف خود یعنی کاهش ۵۵ درصدی در این دهه و صفر خالص تا اواسط قرن دست یابد، باید به سرعت معکوس شود.

طرفداران ممنوعیت موثر موتورهای احتراقی می‌گویند که اتحادیه اروپا در تولید خودروهای برقی و به ویژه خودروهای انبوه از کشورهایی مانند چین عقب است و باید عقب‌نشینی کند. آنها استدلال می‌کنند که خودروسازان اروپایی روی آوردن به فناوری‌های جدید را برای مدت طولانی به تعویق انداخته‌اند و در عوض بر فروش خودروهای سنتی متکی هستند.

بلومبرگ گزارش کرد که ایتالیا فشار بر اتحادیه را برای بازنگری هدف افزایش داده است.

دانلود با کیفیت

لینک کوتاه : https://www.uead.ir/?p=15215

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.