• امروز : پنج شنبه - ۱ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 21 November - 2024
3

تفاوت تیپ‌‎های کوییک

  • کد خبر : 14888
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱:۰۷

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، ۱۱ تیپ از این خودرو در بازار ما قابل خریداری است. همین تیپ‌ بندی‌های متعدد سبب شده تا بسیاری از مشتریان با مدل‌های مختلف این خودرو ناآشنا باشند. در ادامه نگاهی به تفاوت تیپ‌های مختلف این خودرو می‌اندازیم. تاریخچه سال ۱۳۹۵ بود که زمزمه‌هایی از تولید نسخه هاچبک ساینا با […]

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، ۱۱ تیپ از این خودرو در بازار ما قابل خریداری است. همین تیپ‌ بندی‌های متعدد سبب شده تا بسیاری از مشتریان با مدل‌های مختلف این خودرو ناآشنا باشند. در ادامه نگاهی به تفاوت تیپ‌های مختلف این خودرو می‌اندازیم.

تاریخچه
سال ۱۳۹۵ بود که زمزمه‌هایی از تولید نسخه هاچبک ساینا با کد ۲۱۲ در اخبار صنعت خودرو کشور شنیده شد. تصاویری جاسوسی از طراحی اولیه خودرو هم در رسانه‌ها دست به دست شد.
سرانجام هاچبک جدید سایپا در اسفند سال ۱۳۹۵ با حضور علی لاریجانی و محمدرضا نعمت‌زاده رونمایی شد. نام این خودرو کوییک انتخاب شد که در زبان انگلیسی به معنای سریع است؛ اما به گفته سایپا معنای نام این خودرو از روستایی در کردستان گرفته شده است.
در نهایت مرداد ماه سال ۱۳۹۶ تولید کوییک آغاز و از اسفند همان سال این خودرو جوان پسند به بازار عرضه شد.

مشخصات فنی
تاکنون دو مدل موتور M15) و (M15i و دو مدل گیربکس )دستی و اتوماتیک (CVT روی کوییک نصب شده است. موتور M15 نمونه ارتقا یافته همان موتور تیبا و ساینا است که ۴ سیلندر و ۱۵۰۰ سی‌سی حجم دارد. حداکثر قدرت تولیدی این موتور ۸۷ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور تولیدی آن ۱۲۸ نیوتن‌متر است. پیشرانه M15 به جز تیپ‌های GX، روی تمامی تیپ‌های این خودرو نصب شده و با گیربکس‌های ۵ سرعته دستی و اتوماتیک CVT نیروی تولیدی موتور را به چرخ‌های جلو می‌رساند.
موتور M15 تا قبل از سال ۱۴۰۰ موفق به پاس کردن تست‌های آلایندگی یورو ۴ شده بود و از سال ۱۴۰۰ به بعد این موتور با تغییراتی که در آن ایجاد شد، توانست استاندارد آلایندگی یورو ۵ را کسب کند.
پیشرانه دوم نمونه ارتقا یافته موتور سری اول است که با نام M15i شناخته می‌شود. شرکت سایپا و مگاموتور با هدف ارتقا پیشرانه تغییراتی همچون : طراحی سرسیلندر جدید به جهت بهبود محفظه احتراق، سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، مدار خنک‌کاری اصلاح شده، تغییرات در پورت‌های ورودی و خروجی، میل سوپاپ جدید، پیستون جدید، یاتاقان جدید، منیفولد خروجی از جنس استیل(هدرز) و سیستم مدیریت موتور در آن اعمال کردند که مجموع این تغییرات سبب شده تا قدرت خروجی موتور از ۸۷ به ۹۱ اسب‌بخار و گشتاور آن از ۱۲۸ به ۱۳۷ نیو‌تن‌متر برسد. مصرف سوخت ترکیبی این موتور در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶٫۷۷ لیتر اعلام شده که برای این خودرو با وزن ۱۰۶۵ کیلوگرم عدد قابل قبول به حساب می‌آید.

تیپ‌های کوئیک
کوئیک به عنوان یکی از محصولات پرفروش سایپا تاکنون در تیپ‌های مختلفی عرضه شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به کوئیک ST، ST-A، ST-A LUX،  کوئیکR، SR، R پلاس اتوماتیک، تیپ S، تیپ G، تیپ GX LOW و FULL و تیپ GX-H داشبورد جدید اشاره کرد.
در فول‌ترین نمونه کوییک (GX-H) امکاناتی نظیر : دو کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سنسور نور، سیستم تهویه مطبوع نمونه اتوماتیک، مالتی مدیا ۷ اینچی لمسی، دوربین دنده عقب، سیستم GPS، شیشه‌های دودی عقب، کامپیوتر سفری، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، روکش چرم صندلی‌ها، سیستم کنترل فشار باد تایرها،  نشانگر تعویض دنده (GSI)، سنسور پارک عقب، تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ جهت، دی‌لایت، تنظیم آینه برقی و شیشه‌های جلو و عقب برقی مشاهده می‌‎شود. البته در نمونه اتوماتیک قابلیت ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، کروزکنترل و محدودکننده سرعت به خودرو اضافه می‌شود. با این حال سایپا برای در اختیار گرفتن سهم بیشتری از مشتریان کوییک را در تیپ‌های مختلفی به بازار عرضه کرد.

کوییک R (Rainbow)
این نمونه مدل دو رنگ کوییک است که عمدتا از رنگ قرمز در بخش‌هایی از خودرو مانند : سقف، فلاپ آینه‌ها، قاب دور مه شکن جلو، دیفیوزر سپر عقب و قسمت‌هایی از داخل کابین استفاده شده تا حس متفاوتی را به مشتریان ارائه کند.

کوییک R پلاس (R+)
کوییک R+ در واقع نمونه اتوماتیک آپشنال کوییک R است و امکاناتی همچون : سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، فرمان D-CUT، مالتی مدیا لمسی، دوربین دنده عقب، صندلی‌های چرمی و از همه مهم‌تر گیربکس اتوماتیک CVT به آن اضافه شده است.

کوییک S
این مدل اولین فیس لیفت کوییک است که تغییراتی در سپر جلو و جلوپنجره صورت گرفته است. سبک طراحی این مدل از خط روی صورت یوز ایرانی الهام گرفته شده است. در این نمونه یک تغییر فنی مهم انجام شد و آن تغییر دریچه گاز از مدل مکانیکی به مدل برقی که امکان اضافه شدن کروزکنترل به آن وجود دارد. چراغ همراهی تا درب منزل (Follow me home)، کامپیوتر سفری، فرمان D-CUT و دی لایت از دیگر ویژگی‌های این نمونه از کوییک است.

کوییک G
پسوند G اضافه شده به کوییک سبب شد تا این خودرو از موتور ارتقایافته M15i بهره ببرد. این موتور با تغییراتی که در آن انجام شد، ۹۱ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که به نسبت موتور قبلی، ۴ اسب‌بخار قدرت و ۹ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر را تحویل گیربکس ۵ سرعته دستی می‌دهد.
در کنار تغییرات فنی این خودرو امکانات رفاهی بیشتری را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. سایپا تیپ G را در دو نسخه GX-LOW و GX-HIGH تولید می‌کند که از نظر رفاهی چند آپشن با هم تفاوت دارند. به طور مثال تیپ GX-L رینگ‌ها ۱۴ اینچی فولادی هستند اما در تیپ GX-H رینگ‌های ۱۴ اینچی آلومینیومی روی خودرو نصب شده‌اند. امکاناتی نظیر : مالتی مدیا ۷ اینچی با دوربین دنده عقب، سیستم ناوبری آفلاین (GPS)، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، شیشه‌های دودی عقب و صندلی‌ها با روکش چرم تنها در تیپ GX-H وجود دارند.

کوییک به عنوان خودرویی جوان پسند، امکانات قابل قبولی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. از طرفی این خودرو جزء ارزان‌ قیمت‌ترین تولیدات داخلی در صنعت خودرو است که مشتریان می‌توانند خریداری کنند. تیپ‌ بندی‌های مختلف، وزن سبک، طراحی معقول و موتور کم استهلاک، این خودرو را به گزینه‌ی اول جوان‌ها تبدیل کرده است.

دانلود با کیفیت

لینک کوتاه : https://www.uead.ir/?p=14888

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.