• امروز : پنج شنبه - ۱ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 21 November - 2024
6

پس از تصادف هزینه تعمیرات خودروهای برقی بیشتر است یا خودروهای بنزینی ؟

  • کد خبر : 13288
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
پس از تصادف هزینه تعمیرات خودروهای برقی بیشتر است یا خودروهای بنزینی ؟
با وجود افت رشد فروش خودروهای برقی در آمریکا شمالی، تعداد تصادفات مربوط به این نوع مدل‌ها به تدریج در حال افزایش است. اگرچه شاسی خودروهای برقی در برابر ضربات و آسیب‌ها مقاومت بیشتری دارند، اما داده‌های موجود نشان می‌دهند تعمیر این نوع خودروها پس از تصادف، هزینه به مراتب بیشتری را در مقایسه با مدل‌های بنزینی به مالکان تحمیل می‌کند.

با وجود افت رشد فروش خودروهای برقی در آمریکا شمالی، تعداد تصادفات مربوط به این نوع مدل‌ها به تدریج در حال افزایش است. اگرچه شاسی خودروهای برقی در برابر ضربات و آسیب‌ها مقاومت بیشتری دارند، اما داده‌های موجود نشان می‌دهند تعمیر این نوع خودروها پس از تصادف، هزینه به مراتب بیشتری را در مقایسه با مدل‌های بنزینی به مالکان تحمیل می‌کند.

 

بر اساس آخرین گزارش شرکت Mitchell، در سه‌ ماهه دوم سال ۲۰۲۴ تعداد مراجعه خودروهای برقی برای تعمیر پس از تصادف در آمریکا ۲.۵ درصد و در کانادا ۳.۹۵ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که سهم بازار خودروهای برقی به دلیل کاهش فروش، از ۱۰.۲ درصد در سه‌ ماهه سوم ۲۰۲۳ به ۹.۳ درصد در سه‌ ماهه اول ۲۰۲۴ در ایالات متحده کاهش پیدا کرده است.

هزینه‌های سنگین تعمیرات

گزارش Mitchell نشان می‌دهد که متوسط هزینه‌های تعمیرات خودروهای برقی تصادفی در سه‌ ماهه دوم ۲۰۲۴ در ایالات متحده ۵,۷۵۳ دلار و در کانادا ۶,۵۳۴ دلار کانادایی بوده است. برای مقایسه در همین مدت به طور میانگین برای تعمیرات خودروهای بنزینی تصادفی، در آمریکا ۴,۸۰۶ دلار و در کانادا ۴,۹۵۸ دلار (دلار کانادا) هزینه شده است. این امر حکایت از آن دارد که هزینه تعمیرات خودروهای برقی پس از تصادف در ایالات متحده ۲۰ درصد و در کانادا ۳۱ درصد بیشتر از خودروهای بنزینی است.

 تسلا مدل ۳ و مدل Y در صدر

در میان برند ها و مدل‌های برقی، تسلا مدل ۳ و مدل Y بیشترین تعداد تصادف را در ایالات متحده و کانادا دارند. اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم، باید بگوییم این دو مدل بیش از نیمی از موارد را شامل می‌شوند. چنین اتفاقی اصلاً جای تعجبی ندارد، چرا که به دلیل تعداد بسیار بالاتر این دو مدل در خیابان‌ها و جاده‌ها، طبیعی است که احتمال تصادف آنها نیز بیشتر از سایر خودروها باشد.

خودروهای هیبریدی و پیچیدگی‌های تعمیرات

علاوه بر خودروهای برقی، اقدام مشتریان جهت دریافت خسارت برای خودروهای هیبریدی نیز افزایش یافته است. هزینه‌ تعمیرات خودروهای هیبرید نرم تقریباً مشابه با مدل‌های بنزینی است، اما خودروهای هیبریدی شارژی (پلاگین) به دلیل پیچیدگی بیشتر، ۱۲.۵ درصد هزینه تعمیرات بالاتری دارند.

اگرچه تعمیرکاران در کل باید زمان بیشتری را صرف تعمیر خودروهای برقی کنند، اما در مقابل شاسی این خودروها در صورت وقوع تصادف کمتر به تعمیر نیاز دارد (۵.۲۱ درصد در مقابل ۸.۱۸ درصد). به احتمال قوی استحکام بالاتر شاسی خودروهای برقی در این مسأله تأثیرگذار است که البته تأیید شدن آن مستلزم انجام تحقیقات و داده‌های بیشتر می‌باشد.

در هر حال داده‌های موجود ثابت می‌کنند که با افزایش پیچیدگی خودروهای مدرن، هزینه‌های تعمیرات پس از تصادف به طور قابل‌ توجهی رشد کرده و خودروهای برقی به خصوص در این زمینه چالش‌های بیشتری را به همراه دارند.

لینک کوتاه : https://www.uead.ir/?p=13288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.