• امروز : دوشنبه - ۵ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 25 November - 2024
19

آشفته بازار پیش فروش خودروهای خارجی در ایران

  • کد خبر : 7596
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
آشفته بازار پیش فروش خودروهای خارجی در ایران

۳+-گروه اقتصادی / حوزه بازرگانی و صنعت۹۶/۰۵/۲۷ :: ۱۰:۴۴ رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در گفت‌وگو با فارس مطرح کردآشفته‌بازار پیش‌فروش خودروهای خارجی در ایران/ چرا خودروهای خارجی در ایران با شرایط جهانی عرضه نمی‌شوند؟ رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با اشاره به شکل‌گیری آشفته‌ بازار پیش‌فروش خودروهای خارجی در ایران، این سؤال را مطرح کرد که […]

۳+-گروه اقتصادی / حوزه بازرگانی و صنعت۹۶/۰۵/۲۷ :: ۱۰:۴۴ رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در گفت‌وگو با فارس مطرح کردآشفته‌بازار پیش‌فروش خودروهای خارجی در ایران/ چرا خودروهای خارجی در ایران با شرایط جهانی عرضه نمی‌شوند؟
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با اشاره به شکل‌گیری آشفته‌ بازار پیش‌فروش خودروهای خارجی در ایران، این سؤال را مطرح کرد که چرا خودروهای خارجی در ایران با شرایط جهانی عرضه نمی‌شوند؟
سعید مؤتمنی در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: با حذف واردکننده‌های متفرقه خودرو، تأمین نیاز بازار خودروهای وارداتی از طریق نمایندگی‌ها امکان‌پذیر نیست و مشکلاتی را در پی دارد.

وی ادامه داد: افرادی که مجوز نمایندگی‌های رسمی را دارند، بیشتر به فکر پیش‌فروش خودرو و جمع کردن پول مردم هستند تا در جای دیگر سرمایه‌گذاری کنند و در نهایت نیز خودرو را پس از گذشت چند ماه به خریدار تحویل می‌دهند،‌ به این ترتیب این واردکنندگان بیشتر به دنبال منافع مالی خود و تأمین نقدینگی هستند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که در کشورهای دیگر، خودرو را با اقساط ۵ ساله و بدون سود به مشتریان تحویل می‌دهند و تحویل خودرو نیز در همان زمان مراجعه مشتری به نمایندگی صورت می‌گیرد. در چنین شرایطی در ایران ابتدا پول را از مشتری می‌گیرند و خودرو را ۹ ماه بعد تحویل می‌دهند.

مؤتمنی با تأکید بر لزوم نظارت وزیر جدید صنعت بر روند پیش‌ فروش خودرو در کشور‌، گفت: هم اکنون هیچ دستگاهی بر وضعیت فروش‌ها و حاشیه بازار خودرو نظارت ندارد.

به گفته وی، افرادی که نمایندگی رسمی خودروسازان خارجی در ایران هستند، بیشتر بنگاه‌داری می‌کنند و اشتغال‌زایی برای کشور نداشته‌اند بلکه به فکر سود کردن و افزایش منابع مالی خود هستند. در حالی که باید از توان مالی شرکت مادر استفاده کنند و همان طور که شرکت‌های مادر خودروساز در کشورهای دیگر محصولاتشان را با شرایط مناسب و بدون سود عرضه می‌کنند در ایران نیز به همین صورت عرضه خودرو انجام دهند.

لینک کوتاه : https://www.uead.ir/?p=7596

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.